واکنش وزارت خارجه ایران به حمله به دفتر العالم

واکنش وزارت خارجه ایران به حمله به دفتر العالم
يکشنبه 30 تير 1392 - 14:27

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با اشاره به فعالیت حرفه ای شبکه العالم، حمله به دفتر این شبکه در قاهره را باعث تعجب و شگفتی دانست.

"عباس عراقچی" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: حمله به دفتر شبکه العالم و ضبط وسایل آن، باعث تعجب و شگفتی ما شد و فکر می کنیم که این اقدام ناشی از برداشت اشتباه از فعالیت های این دفتر است.
عراقچی افزود: این دفتر خبری برای گرفتن مجوزهای لازم اقدام مقتضی را انجام داده و موافقت اولیه با فعالیت این دفتر خبری اعلام شده بود؛ به هر حال دموکراسی در مصر تازه آغاز شده و از ملزمات دموکراسی، احترام به آزادی بیان است.
وی ادامه داد: شبکه العالم، یک شبکه خبری کاملا حرفه ای است و به پوشش اخبار منطقه ای و جهانی می پردازد.
عراقچی خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای غربی نیز ممانعت هایی برای فعالیت شبکه ایجاد کرده بودند، که بعضا خود آن ها منصرف شده و اجازه فعالیت مجدد به شبکه العالم را داده اند.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم توضیحات نیروهای امنیتی مصر در خصوص حمله به این دفتر را بشنویم و مطمئن هستیم که این اقدام نیروهای امنیتی مصر، بر اساس برداشت اشتباه بوده است و امیدواریم در رویه خود تجدید نظر کنند و شاهد بازگشت تجهیزات و شروع مجدد فعالیت این شبکه خبری بین المللی را در قاهره به زودی شاهد باشیم.

نيروهاي امنيتي مصر عصر دیروز (شنبه) با ورود به دفتر شبكه خبري العالم در قاهره، "احمد السيوفي" رئيس دفتر شبكه را بازداشت و تجهیزات و لوازم دفتر را توقيف كردند.

پربیننده ترین خبرها