جنگ تونل ها در سوریه؛ ارتش به تونل یاب مجهز است

جنگ تونل ها در سوریه؛ ارتش به تونل یاب مجهز است
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:11

جنگ تونل ها بین افراد مسلح موسوم به ارتش آزاد و سایر گروه های مسلح از یک سو و ارتش سوریه از سوی دیگر ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحالی که افراد مسلح موفق به حفر تونل های متعدد و عمیق به طور صدها متر می شوند؛ ارتش سوریه نیز با شناسایی این تونل ها، آنها را منهدم می کند.
 تونل ها به صحنه رویارویی جدیدی در بسیاری از مناطق سوریه بویژه در روستاها و شهرهای دارای خاک نرم که حفاری در آنها آسان است، تبدیل شده است.
یک منبع آگاه سوری به روزنامه القدس العربی گفت: زیر خاک سوریه شیوه دیگری از جنگ درجریان است که باید از آن تعبیر جنگی کاملا اطلاعاتی کرد، اطلاعات ارتش و دستگاه های وابسته به آن 24 ساعت شبانه روز برای شناسایی مناطقی که افراد مسلح تونل های خود را حفر می کنند، تلاش می کنند.
وی افزود: ارتش سوریه به تازگی دستگاه های حسگری را دریافت کرده است که هرگونه تحرک در زیر خاک را رصد می کند اما تعداد آنها برای پوشش دادن همه مناطق احتمالی نیست.
بارزترین جنگ تونل ها در منطقه داریا در جنوب غربی دمشق محله های جوبر، القابون و برزه در شرق دمشق و القصیر در ریف حمص  بوده و همچنان هست.

برخی منابع میدانی تاکید می کنند درگیری ها در زیر خاک شهر دوما در ریف دمشق که تحت کنترل افراد مسلح مخالف است، بسیار شدیدتر و مهمتر از درگیری های روی خاک این شهر خواهد بود زیرا بیشترین تونل های افراد مسلح در آنجا است و بیشترین تعداد افراد مسلح نیز در این شهر حضور دارند، زیرا آنها بعد از اقدام اخیر ارتش سوریه در بازپس گیری روستاهای منطقه الغوطه الشرقیه به این شهر رفته اند.
در دورترین نقطه یعنی به طور مشخص در شهرک المعضمیه در مجاورت فرودگاه نظامی المزه، اطلاعات ویژه القدس العربی حاکی است سازمان اطلاعات ارتش سوریه اطلاعات تایید شده ای درخصوص حفاری افراد مسلح در این شهرک بویژه در مناطق نزدیک این فرودگاه دارد و همچنین شماری از افراد ربوده شده را نیز مجبور به حفاری تونل کرده اند زیرا افراد مسلح تلاش می کند که انتهای این تونل در نزدیک فرودگاه نظامی المزه به عنوان مقدمه ای برای حمله بعدی به آن باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها