تعیین زمان مذاکرات سازش اسرائیلی- فلسطینی

تعیین زمان مذاکرات سازش اسرائیلی- فلسطینی
جمعه 4 مرداد 1392 - 11:26

العالم - وزير همكاري منطقه اي رژيم صهيونيستي اعلام كرد که مذاكرات سازش بين اسرائيلي‌ها و فلسطيني‌ها، احتمالا سه‌شنبه هفته آينده در واشنگتن از سر گرفته مي‌ شود.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، سيلوان شالوم  روز پنجشنبه، در يك كنفرانس خبري در شهر اريحا گفت انتظار داريم كه گفت‌وگوها ميان اسرائيل و فلسطين هفته آينده و به احتمال بيشتر سه شنبه در واشنگتن آغاز شود.

جان كري وزير امور خارجه آمريكا روز جمعه گذشته در پايان ششمين سفر دوره اي به منطقه از حصول توافق درباره اصول ازسرگيري مذاكرات مستقيم بين تشكيلات خودگردان فلسطين ورژيم صهيونيستي خبر داده بود.

درهمین حال روزنامه صهیونیستی"معاریو" روز چهارشنبه نوشت: حزب راستگرای افراطی "خانه یهود" به ریاست "نفتالی بینت" وزیر اقتصاد کابینه صهیونیستی در واکنش به از سرگیری مذاکرات سازش اعلام کرده است به محض اتخاذ تصمیم توقف شهرک سازی در کرانه غربی، از دولت ائتلافی خارج می شود.

وزیر اقتصاد کابینه رژیم صهیونیستی تهدید کرده است که اگر این کابینه درباره مرزهای سال 1967 با فلسطینی ها مذاکره کند، استعفا خواهد کرد.

صهیونیستها در حالی از توافق برای آغاز مذاکرات سازش خبری می دهند که به عقیده فلسطینی ها این مذاکرات سرپوشی برای غصب هرچه بیشتر اراضی فلسطینی است.

رژیم صهیونیستی تلاش می کند طرف فلسطینی را مجبور کند که بدون توجه به مرزهای سال 1967 وارد مذاکرات شود و هیچ درخواستی را برای توقف شهرک سازی و آزادی بازداشت شدگان و اسرا مطرح نکند.

طرح های جدید شهرک سازی در کرانه باختری نیز در ادامه پروژه های قبلی رژیم صهیونیستی است که همواره تحت پوشش مذاکرات این رژیم با طرف فلسطینی صورت گرفته است.

"جمال جمعه"هماهنگ کننده ستاد مردمي مقابله با احداث ديوار نژادپرستانه حائل و شهرك سازي گفت: رژیم صهیونیستی از سال 1993 تاکنون با هدف پوشش پروژه شهرك سازي، مذاکرات بیهوده ای را با مقامات فلسطینی انجام داده است. بیم آن می رود که این روند تا سالها ادامه داشته باشد چون آنها برای تکمیل پروژه صهیونیستی خود بیشتر از دو سال زمان نیاز ندارند.

پربیننده ترین خبرها