الاسیر در اردوگاه عین الحلوه مخفی شده است

الاسیر در اردوگاه عین الحلوه مخفی شده است
جمعه 4 مرداد 1392 - 18:56

با دستگیری یکی از همراهان نزدیک احمد الاسیر احتمال فاش شدن مخفیگاه وی افزایش یافته است و برخی این گمانه زنی را می کنند که این مجرم فراری در اردوگاه عین الحلوه، مخفی شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علی عبد الواحد که روز گذشته در فرودگاه بیروت دستگیر شد، از همراهان نزدیک احمد الاسیر به شمار می رود که او را در سخنرانی هایش در مسجد بلال بن رباح همراهی می کرد.
گفته می شود آن دو هنگام حمله ارتش لبنان به مقر الاسیر که به متواری شدن شیخ وهابی منجر شد، و زمانی که محاصره مقر الاسیر تنگ شده بود با هم مسجد بلال بن رباح در منطقه عبرا را ترک کرده بودند.
نهادهای قضایی لبنان داده هایی را از محافل امنیتی رسمی در اختیار دارند که نشان می دهد احتمالا الاسیر و شماری از عواملش در محله "الطوارئ" در اردوگاه "عین الحلوه" پنهان شده اند و نیروهای تندروی "جند الشام" وابسته به القاعده از آن ها محافظت می کنند.
گفته می شود عناصر جند الشام محله مذکور را از اردوگاه منفک کرده اند و مانع ورود افراد مسلح "غیر خودی" به آنجا می شوند.
چند روز پیش یکی از ساکنان اردوگاه تلاش کرده بود یک دستگاه بزرگ مولد برق را وارد اردوگاه و بطور مشخص محله الطوارئ کند که ارتش مانع او شد.
برخی خبرها از احتمال دست داشتن الاسیر در این زمینه حکایت داشته است.
در درگیری خونینی که ماه گذشته میان اعضای گروه تروریستی وابسته به الاسیر و ارتش لبنان در شهر صیدا روی داد، 19 نفر از نیروهای ارتش کشته شدند و الاسیر به همراه چند تن از هم دستانش نیز فراری شدند.

در این درگیری ها بیش از 100 نفر از اعضای گروهک الاسیر به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند و ده ها تن نیز بازداشت شده و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

الاسیر مورد حمایت نزدیک خانواده حریری به خصوص بهیئه الحریری است و پول بسیار زیادی را از این خانواده جهت ناامن کردن صیدا و درگیر شدن با ارتش لبنان از این خانواده دریافت می کرد. اقدام ارتش لبنان در سرکوب این گروهک تروریستی با انتقاد گسترده سران جریان 14 مارس مواجه شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها