ایندیپندنت: "اسرائیل" برای ارتش مصر مهمتر است

ایندیپندنت:
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 09:46

روزنامه نگار و تحلیلگر انگلیسی در مطلبی در روزنامه ایندیپندنت تأکید کرد روابط با رژیم صهیونیستی برای ارتش مصر مهمتر از هر چیز دیگر است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت فیسک" حوادث اخیر مصر را "کشتار" (مردم) توصیف کرد و نوشت: "در مصر چه اتفاقی افتاده است؟ کشته ها را تروریست می نامند؛ دقیقا همان نامی که اسرائیل بر روی دشمنانش می گذارد. این همان واژه و نامی است که امریکا نیز از آن استفاده می کند."

رابرت فیسک افزود: "روزنامه های مصری به گونه ای از درگیری ها می نویسند که گویا طرفداران اخوان المسلمین به افراد پلیس حمله کرده اند.

این روزنامه نگار انگلیسی با انتقاد از مواضع کشورهای غربی درباره حوادث مصر، خاطرنشان کرد: "در حال حاضر، ژنرالی قدرت را در مصر در اختیار دارد که روابط این کشور با اسرائیل را مهم تر از هر کودتایی، و حفظ پیمان کمپ دیوید را مهم تر از هر گونه دمکراسی در قاهره می داند."

درگیریهای خشونت بار در روزهای اخیر بین هواداران "محمد مرسی" و نیروهای امنیتی و هواداران ارتش در میدان "رابعه العدویه" و چند منطقه دیگر به کشته شدن شمار قابل توجهی از شهروندان منجر شده است.

با این حال اخوان المسلمین و احزاب اسلامگرا از یک سو و ارتش، گروههای سیاسی و رسانه های لیبرال از سوی دیگر هر کدام آمار متفاوتی از تعداد قربانیان درگیری های روز جمعه و شنبه گذشته اعلام کرده و هر کدام طرف مقابل را مقصر می دانند، به صورتیکه از یک سو اخوان المسلمین، ارتش و پلیس را به کشتار معترضان "مسالمت جوی" میدان رابعه العدویه متهم می کند، اما از سوی دیگر وزارت کشور و رسانه های لیبرال مصر، این تجمع را غیرقانونی دانسته و خواستار پایان آن هستند و ادعا می کنند که طرفداران اخوان المسلمین به سلاح های گرم و سرد مسلح شده اند، و در جریان درگیری ها شماری از افراد پلیس نیز کشته و یا زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها