پیش بینی آینده تحولات مصر در روزنامه های اسرائیل

پیش بینی آینده تحولات مصر در روزنامه های اسرائیل
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 22:20

اوضاع و تحولات مصر، بخش عمده ای از صفحات روزنامه ها و مطبوعات رژیم صهیونیستی را به خود اختصاص داده است و مطالب متنوعی در قالب خبر، گزارش و تحلیل درباره وضعیت مصر در مطبوعات اسرائیلی به چاپ می رسد؛ اما بیشتر توجه این روزنامه ها -همانند سران و مقامات اسرائیلی- نگران آینده روابط با مصر با توجه به اوضاع و تحولات فعلی این کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در همین چارچوب، "الیعازر مروم" فرمانده سابق نیروی دریایی اسرائیل، دوشنبه در مقاله ای در روزنامه "اسرائیل الیوم" پیش بینی کرد که اوضاع مصر درآینده متشنج شود. وی دراین باره نوشت: احتمالاً اوضاع در مصر از کنترل خارج می شود و این کشور به سمت جنگ داخلی پیش می رود که پیش بینی آینده آن دشوار است.

این نظامی اسرائیلی در مقاله خود با اشاره به تحولات سابق مصر تاکید کرد: اقدام ارتش مصر در برکناری محمد مرسی طی سه روز پس از برگزاری تظاهرات، بدون شک کودتایی نظامی بود و نمی توان برای این اقدام نامی دیگر قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهان ارتش مصر تلاش خواهند کرد تا با توسل به زور با اخوان المسلمین رفتار کنند و به بازداشت های گسترده اقدام می کنند و محدودیت هایی را در زمینه آزادی آنان اعمال کنند.

وی درباره موضع آمریکا و غرب درباره اوضاع مصر گفت: قطعاً آمریکا و اروپا از این گونه اقدامات به عنوان اقداماتی مثبت یاد کردند و آمریکایی ها از تعریف رویدادهای مصر به عنوان کودتای نظامی خودداری کردند تا بتوانند درکمک رسانی به سرزمین نیل ادامه دهند.

" أنشل بابر " نیز در مقاله ای تحت عنوان "جهاد غیراسلامی" در روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: بلندپروازی اخوان المسلمین - به عنوان یک جنبش مردمی و جاافتاده در جهان عرب- برای تبدیل شدن به یک قدرت سیاسی حاکم، به نفع آنان نبود و باعث شد که ارتش علیه آنان کودتا کند.

این نویسنده در ادامه نوشت: اکنون مشخص می شود که ژنرال ها و حقوقدانانی که از نظام مبارک باقی مانده اند، نه تنها مصمم هستند که از بازگشت اخوان المسلمین به قدرت در آینده جلوگیری کنند، حتی تصمیم دارند که انقلاب مردمی را لکه دار کنند و آن را به گروه های مخالف مصر نسبت دهند و ارتش مصر سه ماه قبل از کودتا، حماس و به طور کلی فلسطيني ها را عامل تزلزل و بی ثباتی حکومت در مصر معرفی کرده بود.

پربیننده ترین خبرها