مقام مصری: بازگشت مرسی به قدرت، توهّم است

مقام مصری: بازگشت مرسی به قدرت، توهّم است
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 22:32

مشاور اطلاع رسانی رییس جمهوری مصر، با نفی هرگونه تصمیم برای اعلام حالت فوق العاده به منظور محدود کردن اعتراضات در مصر، تاکید کرد که بازگشت محمد مرسی ـ رییس جمهور اخوانی برکنار شده مصر ـ به قدرت، خیال و توهّمی بیش نیست.

به گزارش شامگاه دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "أحمد المسلماني" مشاور اطلاع رسانی "عدلی منصور" رئیس جمهورموقت مصر، با نفی هرگونه تصمیم برای برقراری حالت فوق العاده در مصر، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور مصر از همان ابتدا وعده محول کردن اختیارات گسترده به نخست وزیر را داد و برقراری حالت فوق العاده نیز از جمله این اختیارات است.

وی گفت: البته اعطای اختیار برقراری حالت فوق العاده به نخست وزیر به معنی اعلام حالت فوق العاده در کشور نیست.

المسلمانی درباره موضع ریاست جمهوری در قبال راه حل هایی که برای حل و فصل بحران کنونی مصر مطرح می شود، خاطرنشان کرد: ما اینک با سیلی از این طرح و ابتکارها مواجه هستیم و شفاف ترین ابتکار به شیخ الازهر اختصاص دارد که در چارچوب آشتی ملی مورد نظر ریاست جمهوری است.

وی در ادامه با تاکید بر این که طرح اخوان المسلمین مبنی بر بازگشت مرسی به منصب خود مردود است، افزود:  محمد مرسی زندانی سیاسی نیست و کسانی که از بازگشت به عقب سخن به میان می آورند در توهم به سر می برند و عقربه های ساعت هرگز به عقب بر نمی گردد.

مشاور رئیس جمهور موقت مصر درباره اتهامات مطرح شده علیه نیروهای پلیس مبنی بر استفاده از گلوله برای کشتار هواداران مرسی گفت: به صراحت می گویم که از کسی به باطل حمایت نمی کنیم و خطای کسی را نمی پوشانیم و برای تعیین تکلیف این مسئله به دستگاه قضایی اطمینان کامل داریم.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها