فعال شدن تک تیراندازها در حمص + گزارش تصویری

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 20:56

العالم، سوریه - تک تیراندازهای وابسته به گروه های مسلح در شهرک "الخالدیه" حمص به شدت تلاش می کنند از پیشروی مداوم نیروهای ارتش جلوگیری کنند.

خانم "لیندا المرقبی" خبرنگار العالم که نیروهای ارتش سوریه را در عملیات پاکسازی حمص همراهی کرده، روز سه شنبه گزارش داد: ارتش سوریه امروز شهرک خالدیه را کاملا از وجود گروه های تروریستی پاکسازی کرد و پس از آن عملیات نظامی خود را در چند محور دیگر، از جمله باب هود، القرابیص ،  الحمیدیه  و  القصور متمرکز کرد.

نیروهای ارتش سوریه پس از در دست گرفتن کنترل شهرک الخالدیه، با هدف در امان ماندن از آتش تک تیراندازهای گروه های مسلح، اقدام به ایجاد خاکریزهایی در اطراف این شهرک نمودند. این در حالی است که تا روزهای اخیر، الخالدیه به عنوان پایگاه بقایای تروریست ها در شهر قدیمی حمص به شمار می آمد.

خبرنگار العالم با تأکید بر اهمیت این پیروزی برای ارتش سوریه گفت: به دنبال این عملیات، تحرکات ارتش سریع تر و کاملا مشخص شده و روحیه نیروها بسیار افزایش یافته است. همچنین آرزوی تروریست ها در زمینه کنترل بر شهر حمص که از آن به عنوان "پایتخت انقلاب" و مقرعملیات نظامی آنها یاد می کردند، بر باد رفت.

المرقبی با اشاره به پاکسازی مسجد خالد بن ولید از وجود گروه های مسلح و تروریستی خاطرنشان کرد: این مسجد به انبار سلاح و محل تجمع تروریست ها تبدیل شده بود.

خبرنگار العالم به اقدام یک گروه مسلح در شلیک خمپاره به مسجد "الحسامی" در خیابان  الدبلان مشرف بر میدان "ساعت جدید" اشاره کرد و گفت: بر اثر این حمله خمپاره ای، شماری از نمازگزاران به شهادت رسیدند و به دنبال شلیک یک خمپاره دیگر در جریان امدادرسانی به مجروحان این حمله، چند نفر از نیروهای امدادرسان نیز زخمی شدند.

30-15:52

پربیننده ترین خبرها