عضو ارشد حزب الکرامه مصر:

"اخوان المسلمین مسیر انقلاب مصر را منحرف کرد"

پنج‌شنبه 10 مرداد 1392 - 18:11

العالم، قاهره - عضو ارشد حزب الکرامه مصر، با اشاره به این که اخوان المسلمین مسیر انقلاب مصر را منحرف کرد، از این گروه خواست اشتباهاتشان در زمان زمامداری را اصلاح کنند.

"سعد عبود" به شبکه خبری العالم گفت: نیروهای انقلابی مصر، اخوان المسلمین را پس از سرنگونی حسنی مبارک تایید کردند، اما این تایید را پس گرفتند تا مسیر انقلاب که توسط این جماعت منحرف شده بود، تصحیح شود.

وی با اشاره به کاهش تعداد متحصنین در میدان "رابعه عدویه" و "النهضه" گفت: باید در برابر افرادی که می خواهند از تحصن و ریخته شدن خون دیگران به نفع مطامع شخصی شان سوء استفاده کنند، هوشیارانه ایستاد.آنها می خواهند خود را قربانی نشان دهند، اما ملت مصر در روزهای 26 و 30 ژوئن موضعی قاطع در قبال آنها اتخاذ کرد و مشروعیتش را به اثبات رساند.

عضو ارشد حزب الکرامه با اشاره به اینکه سخن از کودتای نظامی، مغایر با نظر واقعی ملت مصر است، تصریح کرد: به اخوان المسلمین فرصت کافی دادیم تا کشور را اداره کند و مصر را بسازد، اما به سختی شکست خورد و کوشید قدرت را در انحصار خود درآورد.

عبود ضمن اعلام مخالفت با ریخته شدن خون مردم مصر از هر دسته و گروهی یادآور شد: ملت مصر، با هر گونه مداخله خارجی از جانب آمریکا یا اروپا در امور سیاسی کشور مخالفند. ما نیازی به مداخله جهانی نداریم، چون ملت مصر با اکثریت بی سابقه خواستار تصحیح مسیر انقلاب شد. اعضای جماعت اخوان المسلمین از ابتدای انقلاب در 25 ژانویه 2011 ، وارد انقلاب نشدند، چون اصلا انقلابی نیستند بلکه خواستند انقلاب را منحرف کرده و به انحصار خود درآورند، لذا مردم مانع آن شدند. 

سعد عبود افزود: ما ابتدا اخوان المسلمین را تایید کردیم، اما مشخص شد آنها هیچ برنامه ای برای ساختن مصر ندارند، بنا بر این حق را داریم که تایید خودمان را پس بگیریم.  
1-11:38

پربیننده ترین خبرها