حضور نمازگزاران فلسطینی در روز جهانی قدس در مسجد الاقصی

حضور نمازگزاران فلسطینی در روز جهانی قدس در مسجد الاقصی
جمعه 11 مرداد 1392 - 19:06

صدها هزار فلسطینی از نخستین ساعات بامداد امروز جمعه 2/8/2013 از جای جای کرانه باختری و سرزمین های اشغالی 48 راهی شهر قدس شدند تا آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجد مبارک الاقصی به جای آورند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موسسه وقف و میراث "الاقصی" با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«صدها هزار فلسطینی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان عازم معراجگاه نبی مکرم اسلام شدند.»
در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «فلسطینیان ساکن کرانه باختری از باب العامود و فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 48 از باب الاسباط وارد این مسجد می‌شوند.»
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که شب گذشته هزاران فلسطینی در این مسجد اعتکاف کردند و به راز و نیاز با معبود خویش پرداختند.
از سوی دیگر، موسسه "البیارق" برای رونق بخشیدن به نماز جمعه مسجد الاقصی اعلام کرده بود که 400 دستگاه اتوبوس برای جا به جایی نمازگزاران از تمامی روستاها و شهرهای سرزمین های اشغالی 48 به مسجد الاقصی تدارک دیده است.
گفتنی است که نیروهای صهیونیستی در بخش‌های مختلف شهر قدس مستقر شده و در آنها پست‌های بازرسی دایر کرده اند و ورود و خروج فلسطینیان را به شدت کنترل می‌کنند. آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس در مسجد الاقصی گرامی داشته می‌شود و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت با تظاهرکنندگان به شدت برخورد می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها