مخالفت محافل صهیونیستی با آزادی اسرای فلسطینی

مخالفت محافل صهیونیستی با آزادی اسرای فلسطینی
يکشنبه 13 مرداد 1392 - 18:35

پس از تصمیم کابینه نتانیاهو برای آزادی 104 اسیر فلسطینی از زندانهای اسرائیل، برخی محافل صهیونیستی با فرایند آزادی اسرای فلسطینی مخالفت کردند و برخی دیگر، مبادله این اسرا با زندانیان اسرائیلی که دستشان به خون مردم فلسطین آلوده است را خواستار شدند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم اسرائیل در این باره گفت: همزمان با آغاز مذاکرات سازش در واشنگتن، اسرائیل طی چند هفته 104 اسیر فلسطینی را از زندانهای اسرائیل آزاد می کند.

برخی از مقامات صهیونیستی خواستار مبادله اسرای فلسطینی با زندانیان اسرائیلی دربند تشکیلات خودگردان فلسطین شدند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات "شموئیل زنگی میدد" رئیس جمعیت "سامحوا" رژیم صهیونیستی را در این باره پخش کرد.

وی گفت: بخششهایی که دولت در تمام این مدت برای بیگانگان بذل کرده است باید برای جامعه اسرائیل بذل کند.

گزارشگر اسرائیلی گفت: خانواده های زندانیان اسرائیلی در فلسطین که فرزندانشان به اتهامات مختلفی از جمله قتل و اقدامات نژادپرستانه در زندانهای تشکیلات خودگردان فلسطین بسر می برند، با تصمیم کابینه برای آزادی اسرای فلسطین، فرصت را غنیمت شمرده و خواستار مبادله اسرای فلسطینی با زندانیان اسرائیلی شدند.

از میان این افراد برادر "عامی بوبر" است که به اتهام کشتن هفت فلسطینی در زندان تشکیلات خودگردان فلسطین بسر می برد.وی از رئیس کابینه آزادی برادرش را خواستار شد.

وی خطاب به رئیس کابینه گفت: آیا فلسطینیها از ما بهترند؟!

گزارشگر اسرائیلی افزود: برخی طرف های بین المللی با فرایند آزادی اسرای فلسطین مخالفند.

تلویزیون رژیم اسرائیل در همین حال اظهارات "ترانت فرانک" عضو کمیسیون امنیت و قانون گذاری در کنگره آمریکا را پخش کرد.

وی مدعی شد: اسرائیل همه تلاشهای خود برای برقراری صلح بکار برده است. طرح آزادی "قاتلان" تنها برای آغاز مذاکرات است و این اقدامی ناعادلانه است.

"میشل بکمان" عضو کنگره آمریکا نیز در این باره گفت: چرا اسرائیل باید به عنوان پیش شرط برای آغاز مذاکرات، تعدادی تروریست را آزاد کند.
وی افزود: آیا در قبال این امر، از محمود عباس در خواستی مطرح گردید؟

گزارشگر اسرائیلی گفت: رؤسای شورای اقلیمی شومرون (سامره) عازم آمریکا شده و با 25 سناتور آمریکایی و تعدادی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا - که برخی از آنها به شدت با سیاستهای اوباما مخالفند- دیدار کردند.
یک سناتور آمریکایی در این باره به تلویزیون اسرائیل گفت: آمریکا باید در خصوص مسأله تشکیل دو کشور مستقل تجدید نظر کند.
"یوسی داگان" رئیس شورای اقلیمی شومرون (سامره) هم در این باره اظهار داشت: ما درباره یهودا و سامره سخن می گوییم نه کرانه باختری.از نظر ما این دو شهر، "شهرک" اسرائیلی نیستند، بلکه بخشی از جامعه اسرائیل هستند.

"گیشون مسیکا" عضو شورای اقلیمی شومرون هم با ابراز رضایت از همکاری نمایندگان کنگره و سنای آمریکا تصریح کرد: همدلی آمریکایی ها با مسأله اسرائیل غیر قابل پیش بینی بود. 

پربیننده ترین خبرها