آزادی اسرای فلسطینی در پایان دوره محکومیت

آزادی اسرای فلسطینی در پایان دوره محکومیت
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 19:04

رام الله (العالم) - رژیم صهیونیستی در حالی قرار است تعدادی از اسيران فلسطيني را در چارچوب دور جدید مذاکرات با تشکیلات خودگردان آزاد کند، که دوره محکومیت شماری از آنها رو به پایان است.

خبرنگار العالم روز سه شنبه از رام الله گزارش داد، رژیم صهیونيستي ماه گذشته به منظور از سرگيري مذاكرات با آزادي 104 اسیر فلسطینی موافقت كرده بود.

اين 104 اسير فلسطيني قبل از پيمان اسلو به اسارت رژيم اشغالگر قدس درآمده بودند و سردمداران تل آويو علي رغم امضاي اين پيمان این اسرا را آزاد نکرده بودند؛ برخي از این اسرا بيش از 30 سال است كه در زندان های رژیم صهیونیستی به سر مي برند .
در بين 26 اسير فلسطینی كه به زودي آزاد خواهند شد برخي مدت محكوميت خود را سپري كرده و برخي بين چند ماه تا چند سال از محكوميتشان باقي است.
"زياد ابوعين" قائم مقام وزارت اسراي فلسطينی روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: 104 مبارز فلسطيني  قبل از پيمان اسلو توسط نظامیان صهیونیست اسير شده اند و طرف اسرائيلي بايد دو دهه قبل آنان را آزاد مي كرد.
وي افزود: تل آويو در ازاي آزادي اين اسراي فلسطيني  بهاي گزافي مي خواهد و صدها امتياز مثبت براي احداث شهرك هاي صهيونيستي جديد در كرانه باختري و بيت المقدس را خواستار شده است، گويا رژيم صهيونيستي مي خواهد اين پيام را به طرف فلسطيني برساند كه شهرك سازي و توسعه طلبي خارج از چارچوب مذاكرات است.
"ايهاب بسيسو" سخنگوي دولت انتصابی فلسطين در رام الله نيز در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: شهرك سازي هایی كه رژیم صهیونیستی در زمان کنونی و در گذشته نسبت به آن اقدام كرده، تلاش براي ايجاد موانعي است كه از شكل گيري دولت فلسطين جلوگيري مي كند.
ناظران معتقدند اگر مذاكرات تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی ادامه پيدا كند، ممكن است برخی تسهيلات براي فلسطيني ها در پي داشته باشد اما به آرزوي تشكيل دولت فلسطين پايان خواهد داد.
MKH-13-00:05

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها