عکس؛ سکونت کارمند عربستانی با خانواده اش در بوستان

عکس؛ سکونت کارمند عربستانی با خانواده اش در بوستان
چهارشنبه 30 مرداد 1392 - 13:31

العالم - يك شهروند سعودي به دليل ناتواني در پرداخت اجاره خانه مجبور شد به همراه همسر و 6 فرزندش در بوستانی عمومی در مدینه منوره سکونت کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبري شبکه العالم، "عمر يوسف احمد" با اینکه کارمند یک اداره دولتی در عربستان سعودی است، به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره بها مجبور شد با فرزندان خود در بوستان عمومي شهر مدینه ساكن شود.

روزنامه "المدینه" نوشت: همسر عمر به دلیل فقر شدید وی را ترک کرد و راهی خانه پدری شد، اما پس از اینکه متوجه شد خانواده اش در بوستان اقامت کرده اند به آنها پیوست.

بزرگ ترين فرزند عمر يوسف 15 سال و كوچك ترين آنها كمتر از يك سال دارد. وي كه هرروز بدهكارتر مي شد و از عهده مخارج خانواده خود بر نمي آمد، قصد داشت سرپرستي فرزند كوچك خود را در ازاي دريافت مبلغي به خانواده ديگري بسپرد، اما ساير فرزندانش مخالفت کردند و در نهایت عمر یوسف مجبور شد خانه اجاره ای خود را برای سکونت در مکانی عمومی ترک کند.

با افزايش جمعيت در عربستان سعودي كه از بزرگترین صادرکنندگان نفت دنیا است، ميانگين بيكاري نيز در این کشور افزايش يافته است. جمعيت 6 ميليوني اين كشور از سال 1970 به 28 ميليون نفر درحال حاضر افزايش يافته است.

بر اساس گزارشهای اداره اطلاعات و آمار عربستان ميانگين بيكاري در سال 2012 به 12.1 درصد رسيد و 73.3 درصد از زنان عربستانی كه تحصيلات دانشگاهي دارند، بيكار هستند.

عادل فقيه وزير كار عربستان  پيش از اين گفته بود بيش از نيم ميليون سعودي بيكارند، اما بسیاری معتقدند نرخ واقعي بيكاري چند برابر آمار اعلام شده است.

با وجود اینکه خاندان سلطنتي در سال 2012  و از ترس بروز انقلاب در این کشور مبلغ 37 ميليون دلار به ساخت مسكن و افزايش دستمزدها و بيمه بيكاري اختصاص داد، اما فقر و بی عدالتی همچنان در این کشور نفت خیز بیداد می کند. 

پربیننده ترین خبرها