آیا انحلال اخوان المسلمین به نفع مصر است؟

آیا انحلال اخوان المسلمین به نفع مصر است؟
پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 - 22:57

قاهره، العالم ـ ناظران سیاسی معتقدند منحل شدن اخوان المسلمین مصر ممکن است به فعالیت های محرمانه و خشونت بار این گروه بیانجامد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از قاهره، بحث و جدل در مصر درباره درخواست انحلال اخوان المسلمین ادامه دارد؛ در حالی که جریان "استقلال" با حمایت از ارتش خواستار کنار زدن سریع اخوان المسلمین از عرصه سیاسی است، ناظران درباره خطرات این اقدام و تاثیر آن بر آشتی ملی هشدار داده اند.

"احمد فضالی" رییس جریان الاستقلال مصر گفت: به دلیل جنایت های اخوان المسلمین و کشتار مردم، ایجاد رعب و وحشت و همچنین اقدامات آنها در میدان های تحصن، دولت باید تصمیمی فوری برای انحلال این گروه اتخاذ کند. 

از سوی دیگر ناظران بر این باورند که منحل کردن اخوان المسلمین باعث بحرانی تر شدن عرصه سیاسی کشورخواهد شد و ممکن است برخی اعضای اخوان به اقدامات خشونت آمیز روی بیاورند؛ آنها از دولت فعلی و همه فعالان سیاسی می خواهند فرایند آشتی ملی را فورا شروع کنند.

"عزب الطیب" تحلیلگر سیاسی مصری در مصاحبه با العالم اظهار داشت: هنگامی که عرصه بر یک گروه تنگ می شود، ممکن است اعضای آن به فعالیتهای سری و محرمانه روی بیاورند، دولت و حکومت انتقالی باید تلاش خود را برای تحقق آشتی با کسانی که دستشان به خون مردم و خشونت و جنایت آلوده نیست، بکارگیرد.


11:53 

پربیننده ترین خبرها