انگلیس علیه سوریه قطعنامه به شورای امنیت می برد

انگلیس علیه سوریه قطعنامه به شورای امنیت می برد
چهارشنبه 6 شهريور 1392 - 19:06

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که لندن قصد دارد امروز (چهارشنبه) پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارایه کند تا این شورا مجوز "اقدامات لازم برای حفاظت از غیرنظامیان" در سوریه را صادر و حمله احتمالی شیمیایی را نیز محکوم کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کامرون در پیام خود بار دیگر دولت سوریه را مسئول حمله شیمیایی هفته پیش در این کشور معرفی و خاطر نشان کرده است که این پیش‌نویس خواستار مجوزی برای "اقدامات ضروری جهت دفاع از غیرنظامیان" است.
دفتر کامرون هم اعلام کرد که وی در گفت‌وگویی تلفنی با اوباما در خصوص سوریه اتفاق نظر دارند و دو سیاستمدار "هیچ تردیدی" ندارند که دولت سوریه مسئول این واقعه بوده است.
انگلیس اعلام کرده است که تردیدی ندارد حکومت سوریه مسئول حمله شیمیایی چهارشنبه گذشته در حومه دمشق بوده است.
آمریکا، انگلیس و فرانسه به همراه ترکیه و چند کشور عربی در حالی از احتمال اقدام نظامی علیه سوریه سخن می‌گویند که هنوز بازرسان سازمان ملل متحد در این کشور در حال تحقیق بوده و نتایج تحقیقات خود را اعلام نکرده اند، کارشناسان معتقدند که این امر بیانگر نیات غرب برای حمله به سوریه است و موضوع استفاده از سلاح شیمیایی بهانه ای بیش نیست.
همچنین دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی از تحولات جاری پیرامون سوریه از جامعه جهانی خواست تا به صلح و دموکراسی فرصت دهند و از برافروختن آتش جنگ در سوریه بپرهیزند.
به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی،‌ بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در سخنانی که در لاهه ایراد کرد، گفت: گروه تحقیقاتی سازمان ملل هم اکنون در سوریه در حال انجام ماموریت خود است و در روز اول نیز مدارک و نمونه‌های بسیاری جمع آوری کرد و ما خواهان ادامه ماموریت آنها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: ما از همه می‌خواهیم به دموکراسی و صلح فرصت بدهند. بحران سوریه منطقه را به آتش کشیده و شما با این کار بر شعله‌های این آتش می‌افزایید.
دبیرکل سازمان ملل گفت: بگذارید به شورای امنیت برویم و آنجا سرنوشت امور را مشخص کنیم.
بان کی مون تصریح کرد: مساله سوریه اکنون به بزرگترین چالش برای صلح و جنگ در جهان تبدیل شده. باید به اتحادی برای صلح دست یابیم چرا که مردم سوریه مستحق صلح و آرامش هستند.
وی افزود: ما بارها شاهد موفقیت تلاش‌های دیپلماتیک بوده‌ایم و باید از فجایع پیش روی ملت‌ها جلوگیری کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها