اخوان المسلمين مصر منحل شد

اخوان المسلمين مصر منحل شد
جمعه 15 شهريور 1392 - 13:52

العالم - دولت موقت مصر فرمان انحلال اخوان المسلمين را صادر کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، تصميم دولت مصر در حالي اتخاذ شد كه پيش از اين زمزمه هايی در خصوص تصمیم دولت موقت براي انحلال اخوان المسلمين به بهانه نداشتن مجوز فعاليت به گوش مي رسيد. در نهایت دولت مصر امروز حکم انحلال این گروه را تصویب کرد.

اخوان المسلمين در سال 1928 ميلادي در شهر اسماعيليه مصر به رهبري حسن البنا بنيان نهاده شد و سپس فعاليت خود را به ديگر كشورهاي عربي و اسلامي گسترش داد.

در سال 2011 ميلادي در پي سرنگوني حسني مبارك در مصر، اين گروه در انتخابات پارلمانی به قدرت رسید و محمد مرسی از اعضای اخوان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

اما سرانجام در سی ژوئن و در پی افزایش اعتراضهای مردمی، محمد مرسي به دست ارتش مصر از قدرت برکنار شد و سران و رهبران اخوان بازداشت شدند.

تظاهرات حامیان اخوان و تحصن آنها در میدان های رابعه العدویه در قاهره و النهضه در جیزه پس از دوماه از برکناری مرسی با حمله خونبار ارتش مصر پایان یافت. این حمله و خشونت های پس از آن هزاران کشته و یا مجروح بر جا گذاشت.

هم اکنون محمد مرسی، محمد بدیع و دیگر سران و رهبران اخوان المسلمین در بازداشت به سر می برند و در انتظار محاکمه هستند.

اولین جلسه محاکمه سران اخوان المسلمین با آزادی حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر پس از دو سال بازداشت و انتقال وی به محل اقامت اجباریش در بیمارستان نظامی، همراه شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها