همکاری صهیونیست‌‌ها و عربستان در برکناری مرسی

همکاری صهیونیست‌‌ها و عربستان در برکناری مرسی
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 18:38

العالم - "عصام العریان" معاون حزب آزادی و عدالت مصر (شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین)، رژیم صهیونیستی، عربستان، امارات و اردن را به دست داشتن در برکناری "محمد مرسی" رییس جمهور سابق مصر متهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، العریان در صفحه فیسبوک از ملت مصر خواست تا در دفاع از حقوق انسانی و قانونی خود به مقابله با کودتا و عصیان مدنی ادامه دهند.

وی مدعی شد: "نظام استبداد، ظلم، فساد، دیکتاتوری و وابستگی که در سایه کودتای خونین فاشیستی توسط برخی نظامیان، قضات، سیاستمداران و ماموران سازمان اطلاعات کشور در مصر ایجاد شده، توسط سازمان های جاسوسی رژیم صهیونیستی و عربستان و با پول امارات متحده عربی قدرت گرفته است".     

 معاون رییس حزب آزادی و عدالت مصر تاکید کرد: خروج از بحران کنونی در مصر نیازمند احترام به خواست ملت و اجرای قانون اساسی است.

العریان در پایان، انحلال جماعت اخوان المسلمین مصر را محکوم و این اقدام را عامل ایجاد نفرت و انزوای سیاسی در این کشور دانست. 

گفتنی است، پادشاه عربستان اولین مقام یک کشور عربی بود که از پیروزی محمد مرسی به عنوان رییس جمهور مصر استقبال کرده بود، و در عین حال وی نخستین مقام عربی بود که از برکناری مرسی حمایت کرد!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها