مرسی یک ماه دیگر در حبس می ماند

مرسی یک ماه دیگر در حبس می ماند
شنبه 23 شهريور 1392 - 09:50

العالم - همزمان با تمدید 30 روزه دوران بازداشت محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر، در جریان تظاهرات و درگیری های دیروز هواداران مرسی و نیروهای امنیتی، 2 تن کشته شدند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیروز هزاران تن از هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده و گروه اخوان المسلمین مصر به مناسبت یادبود کشته شدگان حمله ارتش به محل تحصن هواداران اخوان المسلمین در میدان های رابعه العدویه و النهضه، در برخی مناطق این کشور تظاهرات کردند؛ این اعتراضها در برخی از شهرها به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد.

در جریان تظاهرات در اسکندریه و بنی سویف 2 تن از هواداران محمد مرسی کشته شدند.

"اهرام آنلاین" مصر گزارش داد، این تظاهرات یک ماه پس از ماجرای حمله ارتش به محل تحصن هواداران مرسی در قاهره و الجیزه برگزار شد. تحصنی که به کشته شدن بیش از 600 تن از هواداران مرسی و 40 تن از نیروهای امنیتی خاتمه یافت.

درگیری های روز جمعه علاوه بر 2 کشته مجروحان فراوانی داشت. 6 نفر در اسکندریه و 6 تن هم در ابو کبیر زادگاه محمد مرسی در استان الشرقیه زخمی شدند. همچنین شماری از هواداران مرسی در شهرهای مختلف بازداشت شدند.

این درگیری ها در حالی روی داد که "محمد مرسی" که از روز سوم جولای در بازداشت به سر می برد، باید دست کم 30 روز دیگر در بازداشت بماند. روز گذشته بازجویی از محمد مرسی به اتهام فرار از زندان و جاسوسی انجام شد و دادستان تصمیم گرفت 30 روز دیگر بازداشت وی را تمدید کند.

مرسی همچنین به همکاری اطلاعاتی و جاسوسی برای جنبش حماس متهم شده است. در سال 2011 در جریان انقلاب مصر، شماری از زندانیان اخوان المسلمین با کمک حماس از این زندان گریختند.

همچنین روز جمعه دوران بازداشت "رفا التهاوی" رئیس کارکنان کاخ ریاست جمهوری مصر نیز 15 روز دیگر تمدید شد. وی و دیگر سران اخوان المسلمین با اتهامات مشابهی مثل تحریک به کشتار مردم و نیروهای امنیتی متهم هستند.

پس از برکناری مرسی از قدرت به دست ارتش مصر، شمار زیادی از سران و اعضای اخوان المسلمین بازداشت شده و در انتظار محاکمه به سر می برند. رسانه های مصری تأکید کرده اند که قرار است مرسی به صورت علنی محاکمه شود.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها