در نشست وزرای عرب در فرانسه چه گذشت

در نشست وزرای عرب در فرانسه چه گذشت
شنبه 23 شهريور 1392 - 10:40

وزرای امور خارجه عربستان، امارات و اردن، در دیدار با رئیس جمهور فرانسه بر ضرورت افزایش حمایت های بین المللی از مخالفان سوریه تأکید کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه شبکه خبری العالم، "سعود الفیصل" وزیر امور خارجه عربستان، "عبدالله بن زاید آل نهیان" وزیر امور خارجه امارات و "ناصر جوده" وزیر امور خارجه اردن دیروز جمعه با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه در پاریس دیدار و بر ضرورت افزایش کمک ها به مخالفان سوریه توافق کردند.
در همین راستا "فیلیپ لالیو" سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که "لورن فابیوس" وزیر امور خارجه آن کشور پس فردا (دوشنبه) با "جان کری" و "ویلیام هیگ" همتایان امریکایی و انگلیسی خود درباره بحران سوریه در پاریس دیدار می کند.
لالیو در یک مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به اینکه دیدار وزرای امور خارجه سه کشور به ادامه رایزنی ها درباره سوریه ارتباط دارد، ادعا کرد: اعلام موافقت سوریه برای پیوستن به معاهده ممنوعیت سلاح های شیمیایی، "کافی نیست" و تصویب قطعنامه "الزام آوری" از سوی شورای امنیت در این باره ضروری است.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین تأکید کرد: باید برای قرار گرفتن سلاح های شیمیایی تحت نظارت بین المللی، جدول زمانی تعیین شود و عوامل حمله شیمیایی 21 آگوست نزدیک دمشق تحت پیگرد قرار گیرند.
از سوی دیگر "باراک اوباما" رئیس جمهور امریکا در دیدار با امیر کویت در واشنگتن تأکید کرد: هر گونه توافق درباره سلاح شیمیایی باید "قابل اجرا" باشد.

فرانسه و انگلیس از حامیان اروپایی اصلی گروه های مسلح در سوریه به شمار می آیند. فرانسه سه روز قبل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای نظارت بین‌المللی و امحای تسلیحات شیمیایی سوریه به شورای امنیت برد که در صورت تصویب اجازه استفاده از نیروی نظامی علیه این کشور را می‌دهد. مسکو با این قطعنامه مخالفت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها