ششمین روز اعتراضات در ترکیه به خشونت کشیده شد

ششمین روز اعتراضات در ترکیه به خشونت کشیده شد
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 10:25

العالم - هزاران نفر در شهرهای استانبول و انتاکیه به مناسبت یادبود کشته شدگان اعتراضات اخیر و برای اعلام مخالفت با سیاست های رجب طيب اردوغان نخست وزير اين كشور، تظاهرات کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیروز هزاران نفر از مردم تركيه با تظاهرات در شهر استانبول تركيه ، ضمن اعتراض به سياست هاي دولت اردوغان، ياد كساني را كه در اعتراضهای ماه هاي گذشته به دست نيروهاي پليس تركيه كشته شدند، گرامي داشتند.

تظاهرات ضد دولتی در ترکیه از اوائل ژوئن 6 کشته به همراه داشته است. تظاهرات گسترده با اعتراض به بازسازی پارک گزی و میدان تقسیم استانبول آغاز شد اما خشونت فوق العاده پلیس، به سرعت تمامی این کشور را به صحنه اعتراضات تبدیل کرد. درجريان تظاهرات ماه ژوئن، شمار قابل توجهی از معترضان مجروح و یا بازداشت شدند.

تظاهرات روز گذشته در استانبول و انتاکیه با حمله پلیس به معترضان و استفاده از گاز اشک آور و خودروهای آبپاش برای متفرق کردن آنها، به خشونت و درگیری منجر شد. پلیس و نیروهای امنیتی همچنین شمار قابل توجهی از معترضان را بازداشت کردند.

پليس تركيه همواره براي متفرق كردن معترضان و سركوب تظاهركنندگان در آنكارا پايتخت اين كشور از گازاشك آور و ماشين آب پاش استفاده می کند.

اعتراضات مردمي در تركيه بار دیگر پس از كشته شدن يك جوان 22 ساله به دست نیروهای امنیتی شعله ور شد.

"احمد آتاکان" هنگامی که در تظاهرات مسالمت آمیزی شرکت کرده بود، بر اثر برخورد کپسول شلیگ شده به سرش به شدت مجروح شد و در بیمارستان به دلیل شدت جراحات درگذشت.

معترضان خواستار كناره گيري اردوغان از قدرت شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها