توسط شیخک های حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد

فشار به کارگران لبنانی برای خروج حزب الله از سوریه

فشار به کارگران لبنانی برای خروج حزب الله از سوریه
سه شنبه 26 شهريور 1392 - 08:58

یک منبع دیپلماتیک در بیروت با اذعان به جنگ آشکار برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس علیه حزب الله، گفت: این کشورها در تلاش هستند تا به هر قیمت ممکن حزب الله را از سوریه بیرون کنند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع به روزنامه "السفیر" گفت: از زمان ورود حزب الله به لبنان به ویژه بعد از نبرد معروف "القصیر"، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تلاش می کنند که به حضور حزب الله در سوریه پایان دهند.

وی می افزاید: از نشست اخیر وزرای خارجه عرب در قاهره، خصومت برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس علیه حزب الله کاملاً آشکار شد و مسئولان این کشورها علاوه بر توسل به تمام راهکارهای سیاسی برای به حاشیه راندن حزب الله، برخی نیز حاضر شدند که بگویند آماده اند مجدد دست در دست بشار اسد بگذارند اما هرگز از اقدام حزب الله در سوریه مبنی بر تغییر در توازن قوا در خاک سوریه، نخواهند گذشت.

به گفته این منبع برخی طرف های منطقه ای برای رسیدن به هدف خود، تلاش کردند ابتکار عراق برای حل و فصل بحران سوریه بویژه بند مربوط به اخراج همه گروه های مسلح غیر سوری از خاک این کشور را اجرا کنند اما مقامات عراقی، باب بررسی موضوع ورود حزب الله به سوریه را مشروط به خروج سایر گروه های مسلحی دانستند که از نقاط مختلف جهان وارد خاک سوریه شده اند و اغلب آنها تحت حمایت شیوخ منطقه هستند.

از سوی دیگر منابع سیاسی آگاه هدف از تدابیر و اقدامات سران برخی کشورهای حوزه خلیج فارس علیه حزب الله را اعمال فشار برای بیرون راندن این حزب از معادله نظامی در خاک سوریه توصیف کرده اند.

گفتنی است حزب الله لبنان به صورت محدود در برخی از مناطق مرزی سوریه با لبنان وارد عمل شد تا مانع از ورود گروه های تکفیری و تروریستی مورد حمایت شیوخ خلیج فارس به خاک لبنان و هدف قرار دادن مردم این کشور شود. دخالت مستقیم حزب الله در منطقه القصیر، به طرح خطرناک ورود همزمان بیش از 15 هزار تروریست به لبنان که نیمی از آنها از اعضای القاعده بودند را ناکام گذاشت.

کارشناسان مسایل سیاسی و نظامی بر این باورند که ورود حزب الله به القصیر، مقدمه شکست پی در پی تروریست های مورد حمایت شیخک های خلیج فارس، ترکیه و کشورهای غربی به شمار می رود.

حضور صدها هزار کارگر، کارمند و تاجر لبنانی در کشورهای حوزه خلیج فارس که از قضا هیچ ارتباطی هم با حزب الله لبنان ندارد، به ابزار فشار سران عرب حاشیه خلیج فارس تبدیل شده است، این در حالی است که گفته می شود هر چه فشار در این کشورها به لبنانی ها بیشتر شود، منافع این شیوخ در لبنان و سوریه بیش از پیش هدف قرار خواهد گرفت.

 

پربیننده ترین خبرها