کشف انبارهای سلاح در تونل های اطراف دمشق

کشف انبارهای سلاح در تونل های اطراف دمشق
چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 09:17

العالم - ارتش سوریه در عملیات پاکسازی در حومه دمشق، تونل های که افراد مسلح در آن سلاح انبار می کردند، کشف کرد.

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه خبری العالم در دمشق گزارش داد: ارتش سوریه با ادامه عملیات نظامی خود در حومه حماه، مخفیگاه های افراد مسلح را هدف قرار داد و توانست کنترل منطقه الحمره در حومه شرقی حماه را به دست بگیرد واین منطقه را از وجود گروه های مسلح پاکسازی کند.

حسین مرتضی افزود: در عملیات پاکسازی ارتش سوریه در شهرک شبعا در منطقه غوطه شرقی که به طور کامل تحت کنترل ارتش درآمده است، تونل هایی کشف شد که افراد مسلح در آنها سلاح انبار می کردند. علاوه بر این تروریست ها در این منطقه خندق های بزرگی حفر کرده بودند. همچنین تعدادی از بمب هایی که افراد مسلح برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه در این منطقه کار گذاشته بودند، خنثی شد.  

وی خاطرنشان کرد: مرکز استقرار گروه های مسلح در منطقه برزه که ارتش در آن پیشروی کرده است، هدف قرار گرفت و ویران شد. بدین ترتیب عملیات پاکسازی در این منطقه تکمیل شد وجاده فرودگاه کاملا امن است و تردد مردم در این منطقه برخلاف تبلیغات برخی شبکه های ماهواره ای منطقه کاملا طبیعی است.

حسین مرتضی تأکید کرد: سفر سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه به دمشق در سایه طرح روسیه و گفتگوهای این کشور با آمریکا و دیگر کشورهای غربی درباره سلاح شیمیایی سوریه، موجب تحولات بسیاری خواهد شد. طرف روسی آخرین تحولات و نتیجه دیدارهای سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با مقامات غربی را در اختیار طرف سوری قرار خواهد داد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روز گذشته برای دیدار با مقامات سوری از جمله ولید معلم وزیر خارجه این کشور وارد دمشق شد.این سفر در حالی صورت می گیرد که سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای خارجه روسیه و آمریکا اخیرا بر سر نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه به توافق رسیده اند.

حسین مرتضی افزود: فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در گفت وگو با العالم از آخرین تحولات سوریه و موضع دمشق در رابطه با ابتکار عمل روسیه سخن گفت و بر اصول ثابت سوریه در این زمینه تاکید و آشکارا از سیاست های ترکیه و عربستان انتقاد کرد. علاوه بر این وی تاکید کرد که سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد. فیصل مقداد همچنین تاکید کرد تحویل سلاح شیمیایی در معادلات راهبردی منطقه به ویژه در منازعه با رژیم اشغالگر تغییری ایجاد نخواهد کرد.

-09-17-46

پربیننده ترین خبرها