معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد:

مدارک جدید سلاح شیمیایی تروریستها دردست روسیه

مدارک جدید سلاح شیمیایی تروریستها دردست روسیه
چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 18:13

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: سوریه مدارک استفاده مخالفان مسلح از سلاح شیمیایی در "غوطه" دمشق را به مسکو تحویل داده، و روسیه درحال بررسی این مدارک است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی ریابکوف" پس از دیدار با "ولید المعلم " وزیر امور خارجه سوریه، دردمشق درجمع خبرنگاران روس گفت: طرف روسی مدارکی را از مسئولان سوری در باره دست داشتن مخالفان مسلح در حمله شیمیایی دریافت کرده.
وی با بیان اینکه روسیه بررسی این مدارک را آغاز کرده است، افزود: هنوز نمی توانیم هیچ نتیجه ای بگیریم اما با توجه به اینکه ما پیشتر به نتایج مشابه درخصوص حادثه 19 مارس دست یافتیم ، مدارکی را که طرف سوری ارائه کرده است ، جدی می گیریم.
ریابکوف تصریح کرد: تیمی از کارشناسان روس بررسی این مدارک که می تواند مجموع ادله و شواهد مبنی بر دست داشتن گروه های مسلح مخالف در حمله شیمیایی روز بیست و یکم اوت در الغوطه دمشق را تقویت کند ، بررسی خواهد کرد.

گزارش جانبدارانه بازرسان 

ریابکوف درجمع خبرنگاران گفت: مسکو از اینکه نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل که ماه گذشته از سوریه بازدید کردند، سیاسی و جانبدارانه است ،احساس نومیدی می کند.
وی خاطرنشان کرد: "ما همچنین از موضع دبیرخانه سازمان ملل و بازرسان این سازمان که به سوریه سفر کرده اند ، احساس ناامیدی می کنیم ، با علم به اینکه آنان گزارشی غیرجامع و گزینشی را تهیه کردند ، بدون اینکه شرایطی را که بارها به آن اشاره کردیم ، مورد توجه قرار دهند و بدون اینکه مواد سه حادثه دیگر را جمع آوری کنند، علیرغم اینکه روسیه و سوریه بارها و مصرانه چنین درخواستی را از آنان داشتند.
ریابکوف تاکید کرد گزارشی که بیانگر تصویر کاملی از آنچه درسوریه روی می دهد ، وجود ندارد، و گزارش موجود سیاسی و جانبدارانه و در طرفداری ازیک طرف است.

مخالفت با قطعنامه فصل هفتمی ضد سوریه

معاون وزیر امور خارجه سوریه همچنین گفت که مسکو به هیچ وجه هیچ پیش نویس قطعنامه ای را از سوی شورای امنیت برای قرار دادن سوریه ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل نخواهد پذیرفت.
تلویزیون سوریه به نقل از ریابکوف در دیدار با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در دمشق گزارش داد که مسکو به موضع ثابت خود مبنی بر ارائه راهکار مسالمت آمیز برای بحران سوریه و مخالفت با تهدید به استفاده از زور پایبند است.
ریابکوف تاکید کرد روسیه به هیچ عنوان نخواهد پذیرفت که سوریه در رابطه با طرح مسکو برای حل بحران این کشور، تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار گیرد.
ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه بر وجود اعتماد متقابل میان دمشق و مسکو برای مقابله با همه توطئه هایی که ضد سوریه و مردم این کشور طراحی می شود، تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها