با تاکید بر وحدت شیعه و سنی مطرح شد؛

فراخوان مقتدی صدر علیه مثلث شوم کشتار در عراق

فراخوان مقتدی صدر علیه مثلث شوم کشتار در عراق
شنبه 30 شهريور 1392 - 17:47

رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد که با قاطعیت برای جلوگیری از هدف قرارگرفتن شیعیان، اهل سنت و پیروان سایر مذاهب، مساجد و اماکن مقدس تلاش می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق امروز (شنبه) با اشاره به اقدامات "مثلث شوم" برای به خاک و خون کشیدن ملت عراق، تاکید کرد که با قاطعیت از هدف قرارگرفتن شیعه، سنی و پیروان سایر مذاهب، مساجد و مکان های عبادت با هر بهانه ای، جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "السومریه نیوز"، مقتدی صدر با بیان این که هدف قرار دادن اهل سنت یا شیعیان، عراق را به سوی پرتگاه پیش می برد، گفت: شیعیان عراق از مصائب خودروهای بمب گذاری شده، کشتار و بازداشت ها بسیار رنج برده اند و هزاران نفر از آنها تا کنون قربانی شده است.

صدر تاکید کرد که هدف قرار دادن اهل سنت به معنی مبارزه با تروریسم یا گروهی گمراه که انفجار و کشتار را وظیفه خود قرار داده اند، نیست بلکه این امر خواسته مسلم تروریست ها و گمراهان است و برای شکست این توطئه ها باید با هم متحد و یکصدا شویم.

وی گفت: تعرض به شیعیان با خودروهای بمب گذاری شده کار اهل سنت نیست بلکه کار طرف های دیگر است و سه احتمال در این خصوص وجود دارد: اول مثلث سه گانه آمریکا، "اسرائیل" و انگلیس، دوم: فقط اشغالگران؛ و سوم گروهی که خود را اهل سنت می نامند، اما همه اهل سنت واقعی از آنها اعلام برائت کرده اند.

رهبر جریان صدر از عراقی ها خواست با احساس مسئولیت مانع ریخته شدن خون عراقی ها با هر گرایش و مذهبی شوند و با توسل به عقل و منطق، منافع عمومی را به منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند.
مقتدی صدر از علما و مراجع شیعه و علمای الازهر  خواست برای خاموش کردند آتش این فتنه و هدایت عراقی ها به سوی وحدت و یکپارچگی تلاش کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها