ذهن صهیونیست ها درگیر مواضع قاطع مقام های ایرانی

ذهن صهیونیست ها درگیر مواضع قاطع مقام های ایرانی
پنج‌شنبه 11 مهر 1392 - 13:52

العالم - رسانه های رژیم صهیونیستی با انعکاس نظرات بخشی از مسئولان این رژیم در باره مواضع قاطع دولت روحانی در سفر به نیویورک همچنان به تجزیه و تحلیل پیامدهای این مواضع می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، دراین چارچوب،"الون بن دیوید" کارشناس مسائل راهبردی و گزارشگر کانال 10 تلویزیون اسرائیل تصریح کرد: حسن روحانی از نظر تعهدات به آرمانهای انقلاب اسلامی از همتای پیشین خود کمتر نیست.

وی با اشاره به اینکه نماینده های اسرائیل در سازمان ملل دستور گرفتند که همزمان با سخنان روحانی جلسه مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کنند، افزود: این بسیار تأسف بار است. زیرا لحن جدیدی در سخنان رئیس جمهوری ایران نواخته شده وایران روند مذاکره با جامعه جهانی را آغاز کرده است.

"مئیر جبدنفر" عضو مرکز مطالعات هرتزیلیا در پاسخ به سؤال بن دیوید درباره رویکرد سیاسی روحانی گفت: روحانی یک میانه رو نزدیک به رهبر انقلاب اسلامی ایران است.

سرتیپ "عیدو نحوشتان" فرمانده سابق نیروی هوایی اسرائیل در این باره تصریح کرد: در آینده می توان پی برد آیا به اظهارات وی می توان اعتماد کرد یا خیر.

وی گفت: ایرانیها به دنبال محقق کردن هدفی هستند؛ ما هنوز نمی دانیم آنها حاضرند آن را ارائه دهند یا نه. ایرانیها در مذاکرات، خودرأی، باهوش و حاذق و بردبارند.

"أوری بوبرانی" سفیر سابق اسرائیل پیش از انقلاب اسلامی در ایران، در این باره بیان کرد: این تغییرات جوهری است و سیاستهای خارجی ایران را بسیار زیباتر جلوه داده.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری ایران تلاش می کند ابتدا تحریم ها لغو شود ، گفت: روحانی می خواهد تحریمات را با هر هزینه ای لغو کند. او می خواهد این هزینه را پرداخت کند و مانند تجار می خواهد امتحان کند که برای تحقق این هدف چقدر باید پرداخت کند.

"دان مریدور" وزیر سابق امور اطلاعات امنیتی اسرائیل در این باره گفت: این به این معنی نیست که بگوییم همه چیز حل شده است.ما هنوز درگیر نزاع هستیم.

وی افزود: اما آنچه ضروریست این است که در حال حاضر نباید به الگوهای قبلی پایبند بمانیم.

کارشناس مسائل راهبردی و گزارشگر کانال 10 تلویزیون اسرائیل خاطر نشان کرد: نتایج معامله این بازار مرهون تصمیمات یک مرد است، باراک اوباما. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها