گزارش خبرنگار العالم از بازگشت امنیت به منطقه زينبيه

پنج‌شنبه 25 مهر 1392 - 22:33

خبرنگار شبکه العالم از بازگشت امنیت به منطقه زینبیه و جاده فرودگاه دمشق پس از عملیات نیروهای ارتش سوریه در این مناطق خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه گزارش داد، این عملیات همچنین با هدف برقراری امنیت جاده فرودگاه دمشق و قطع راه های امدادرسانی به عناصر مسلح صورت می گیرد.
بر پایه این گزارش، با شروع این عملیات، ده ها تن از عناصر مسلح از اتباع کشورهای مختلف عربی و غیر عربی در مناطق یبرود، داریا و اللاذقیه به هلاکت رسیدند.
"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم تاکید کرد: ارتش سوریه، منطقه البویضه در جاده جنوبی ریف دمشق را پاکسازی کرد. نیروهای ارتش سوریه در این عملیات به شدت با عناصر مسلح و به ویژه افراد جبهه النصره که در آن پناه گرفته بودند، درگیر شدند.
وی افزود: با این عملیات، ارتش سوریه توانست عناصر مسلح را در دو منطقه حجیره و غربه که نزدیک منطقه زینبیه  قرار دارند، محاصره کند.
گزارشگر العالم تاکید کرد: این عملیات، سبب برقراری امنیت در فرودگاه بین المللی دمشق و مناطق اطراف آن شد و جلوی شلیک گلوله های خمپاره توسط عناصر مسلح به منطقه زینبیه را نیز گرفت و به این ترتیب، منطقه زینبیه و جاده فرودگاه به طور کامل امن شد.
مازن سلمو تأکید کرد: این عملیات همچنین، راه امدادرسانی به عناصر مسلح در ریف دمشق را قطع کرد. بخش دیگری از دستاوردهای این عملیات، به تار و مار کردن گروهی از عناصر مسلح در منطقه بیت سحم مربوط می شود که ده ها کشته از آنان برجا گذاشت. در محور شمالی ریف دمشق نیز نیروهای ارتش سوریه عناصر یک گروه مسلح را در کشتزارهای ریما در یبرود هدف قرار دادند و ده ها تن از آنان را که تبعه کشورهای عربی و چند کشور دیگر بودند، به هلاکت رساندند.
خبرنگار العالم در ادامه خاطر نشان کرد: در لاذقیه نیز، 30 تن از عناصر مسلح در منطقه قساطل به هلاکت رسیدند؛ همچنین ارتش سوریه به عملیات پاکسازی منطقه دیرالزور از وجود عناصر مسلح ادامه داد. در ریف حماه شمالی نیز ارتش سوریه منطقه سلام غربی را به طور کامل تحت کنترل خود در آورد.

17-16:35
26

پربیننده ترین خبرها