هلاکت 30 فرمانده گروه های مسلح در سوریه

هلاکت 30 فرمانده گروه های مسلح در سوریه
يکشنبه 5 آبان 1392 - 22:13

عملیات ارتش سوریه ضد گروه های مسلح و تروریستی در ماه جاری میلادی به هلاکت 30 تن از سرکردگان این گروه ها منجر شده است.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از دمشق گزارش داد، ارتش سوریه به پاکسازی استان ریف دمشق و دیگر مناطق از عناصر مسلح ادامه می دهد، و موفقیت های ارتش در این زمینه طبق  اذعان مخالفان دولت سوریه، تنها در ماه اکتبر جاری میلادی به هلاکت 30 تن از سرکردگان گروه های مسلح انجامیده است.
ارتش سوریه در پیشروی های خود در مناطق مختلف ریف دمشق، به منطقه "المعضمیه" رسید و آن را نیز از تروریستها پاکسازی کرد. منابع وابسته به مخالفان سوری، با اذعان به هلاکت شمار زیادی از فرماندهان گروه های مسلح در ماه میلادی کنونی، آن را بیانگر ضعف مستمر گروه های مسلح دانستند.
خبرنگار شبکه العالم همچنین از حمله ارتش سوریه به پایگاه جبهه النصره در حومه شهر "لاذقیه" و هلاکت 12 تن از عناصر این گروه در این حمله خبر داد.
بر پایه این گزارش، جبهه النصره از این پایگاه، برای انتقال اخبار به گروه های مسلح دیگر و رصد کردن فعالیت های ارتش سوریه استفاده می کرد؛ که در عملیات ارتش سوریه این پایگاه، کاملا منهدم شد.
ارتش سوریه در عملیات موفقی، "احمد عبدالغفار" از خطرناک ترین سران گروه تروریستی ارتش آزاد را به هلاکت رساند.
"یعرب خیربیک" کارشناس سیاسی سوری در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: پس از عملیات شهر قصیر، تلاشها برای بستن راه امدادرسانی به گروه های مسلح آغاز شد؛ و هم اکنون حلقه محاصره گروه های مسلحِ مستقر در غوطه ( حومه شهر دمشق ) تنگ تر شده است و این گروه ها در مناطق برزه، جوبر و القدم در محاصره ارتش سوریه هستند.
ارتش سوریه همچنین به مخفی گاه های عناصر مسلح در مناطق القنطره، الروضه، طورس و الکنداسه در حومه شهر لاذقیه حمله کرد، و انبار موشک های آنان را منهدم کرده و شمار زیادی از عناصر مسلح را به هلاکت رساند که یکی از آنها از سرکردگان جبهه النصره بود.
منابع کمیته های مردمی دفاع از کردهای سوریه نیز از آغاز دومین مرحله عملیات سرکوب اعضای گروه "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) خبر داده و هرگونه آتش بس با این گروه تروریستی را تکذیب کردند.
کمیته های مردمی دفاع از کردهای سوریه علاوه بر بازپس گیری گذرگاه شهر مرزی الیعربیه، کنترل مناطق تل عنتر، المحمودیه و الصدیدیه در اطراف شهر الحسکه را پس از درگیری سنگین با گروه های مسلح به دست گرفته، و اعلام کردند که درگیری ها در شهر الیعربیه همچنان ادامه دارد.
"خبیربیک" گفت: کمیته های مردمی دفاع از کردهای سوریه، 17 موضع گروه های مسلح در شهر الیعربیه را به طور کامل آزاد کردند.
این کارشناس سیاسی با بیان این که هنوز شمار زیادی از عناصر مسلح در شهر الیعربیه و جنوب آن مستقر هستند، خاطر نشان کرد: درگیری سنگین با این عناصر همچنان ادامه دارد، با این حال، به احتمال زیاد، این درگیری ها بیش از دو روز طول نخواهد کشید.
درگیری های سنگین بین کمیته های دفاع مردمی کُرد و اعضای داعش در اطراف منطقه معرین در حومه شمالی شهر حلب همچنان ادامه دارد.

26-22:38

پربیننده ترین خبرها