شهر صدد دراستان حمص به طور کامل پاکسازی شد

شهر صدد دراستان حمص به طور کامل پاکسازی شد
سه شنبه 7 آبان 1392 - 09:31

به دنبال اعلام خبرنگار شبکه خبری العالم در خصوص عملیات روز شنبه (4آبان ماه) ارتش و سیطره آنها بر شهر صدد، شبکه تلویزیونی سوریه در خبری اعلام کرد که نیروهای ارتش هم اکنون موفق شده اند که شهر صدد را در استان حمص به طور کامل از وجود تروریستها پاکسازی کنند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در عملیات اخیر شمار دیگری از تروریست ها در منطقه صدد به هنگام پاکسازی کامل منطقه صدد کشته شدند.
نیروهای ارتش و دفاع ملی هم اکنون به طور کامل کنترل منطقه صدد را به دست گرفته، تروریست ها را بیرون رانده و در حملات خود ده ها نفر از آنها را به هلاکت رساندند.
بنابر این گزارش، نیروهای ارتش پس از پاکسازی کامل شهر صدد، یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده را پیش از انفجار خنثی کردند.
یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت: تروریست ها با بیش از 200 کیلوگرم ماده تی ان تی و مواد منفجره و دینامیت این خودرو را بمب گذاری کرده بودند.
نیروهای ارتش همچنین تعدادی موشک و بمب را کشف و ضبط کردند.ارتش توانست تلفات سنگینی به تروریست ها در صدد و مناطق اطراف آن وارد کند. بر اساس این گزارش بسیاری از مراکز عبادی و اموال مردم توسط تروریست های مورد حمایت عربستان غارت شده است.
حدود 2 هزار تروریست عضو جبهه النصره از سه محور و با پشتیبانی 30 خودروی حامل تیربار سنگین به شهر صدد حمله ور شده و بعد از اشغال این شهر، از 15 هزار ساکن آن به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند؛ بعضی از اهالی این شهر نیز توانستند بگریزند.
منابع نظامی در گفت و گو با خبرنگار العالم گفتند: هدف از اشغال صدد، استفاده از آن به عنوان محل تمرکز تروریست ها در جنگ القملون بوده است؛ جنگی که هم ارتش و هم تروریست ها برای آغاز آن خود را آماده می کنند.
ارتش سوریه در عملیات گسترده پاکسازی شهر صدد، از چندین محور وارد این شهر شد و ابتدا موفق شد قسمت اعظم مناطق تحت اشغال تروریست ها را آزاد و در مرحله بعد این شهر را به طور کامل از وجود گروه های مسلح پاکسازی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها