ارتش سوریه مقر لشکر 80 را پاکسازی کرد

ارتش سوریه مقر لشکر 80 را پاکسازی کرد
جمعه 17 آبان 1392 - 16:43

دیده بان حقوق بشر سوریه - وابسته به مخالفان - روز جمعه اعلام کرد که ارتش سوریه، بخش های گسترده ای از محیط پایگاه نظامی لشکر 80 را بازپس گرفت که این مساله نقش مهمی در پاکسازی و ایمن سازی فرودگاه بین المللی حلب دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، لشکر 80، عهده دار تامین امنیت فرودگاه بین المللی حلب بود که گروه های مسلح تروریست، آن را ماه فوریه گذشته تصرف کرده بودند.
دیده بان حقوق بشر سوریه، که سازمانی نزدیک به محافل گروه های مسلح است، تاکید کرد: از ساعت 4 بامداد امروز، نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای امنیتی و افسرانی از حزب الله لبنان، با چندین گروه مسلح و عناصر سازمان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در پایگاه نظامی لشکر 80 درگیر شدند.
به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای ارتش سوریه، وارد پایگاه نظامی لشکر 80 شدند و بخش های گسترده ای از آن را آزاد کردند و این در حالی است که گروه های مسلح و داعش نیز، نیروهای کمکی به این منطقه اعزام کرده اند.
دیده بان حقوق بشر سوریه از تلفات سنگین دو طرف خبر داد و تاکید کرد که از دوساعت پیش تاکنون درگیری ها با بمباران شدید مناطق اطراف این پایگاه نظامی همراه شده است.

این در حالی است که با تصرف مقر این لشکر, عملا امنیت فرودگاه بین المللی حلب تامین خواهد شد و با ورود ستون نظامی ارتش سوریه به محیط این فرودگاه، از طریق جاده بین المللی حلب - دمشق ارتش به سمت مناطق جنوب غرب حلب حرکت خواهد نمود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها