هشدارشدید کاخ سفید به مخالفان ایران در کنگره آمریکا

هشدارشدید کاخ سفید به مخالفان ایران در کنگره آمریکا
سه شنبه 21 آبان 1392 - 22:36

العالم - کاخ سفید به کنگره آمریکا هشدار داد، مخالفت با گفتگوهای هسته ای ایران ممکن است به جنگ منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید به قانونگذاران آمریکایی در کنگره این کشور هشدار داد که اعمال تحریم های سنگین تر علیه ایران در مخالفت با دیپلماسی دستیابی به توافق با ایران، گزینه دیگری جز جنگ باقی نخواهد گذاشت.

جی کارنی گفت: مردم آمریکا دیگر خواستار جنگ نیستند.

این شدیدترین موضع گیری دولت آمریکا علیه مخالفان گفتگوهای هسته ای با ایران در کنگره این کشور است.

پس از گفتگوهای ایران با 1+5 در ژنو بسیاری رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، فرانسه و کنگره آمریکا را مسئول ناکامی و ممانعت از رسیدن به توافق در این نشست عنوان کردند.

برخی از جناح های تندرو در کنگره آمریکا مخالف گفتگوهای هسته ای ایران و توافق بین دو کشور هستند.

پس از مواضع منفی فرانسه در مذاکرات ژنو، دو سناتور برجسته جمهوری خواه در کنگره آمریکا از نقش فرانسه در جلوگیری از دست یابی توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در مذاکرات اخیر در ژنو استقبال کردند.

جان مک کین سناتور جمهوری خواه و نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا با انتشار متنی در صفحه توییترش نوشت: "زنده باد فرانسه".سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام نیز به سی.ان.ان گفت: خدا را شکر که فرانسه وجود دارد. خدا رو شکر که از توافق با ایران جلوگیری شد. گراهام از طرحی برای افزایش تحریم ها علیه ایران و توافق مشروط با ایران خبر داد.

کنگره در طرحی 5 شرط برای دولت آمریکا در مذاکرات هسته ای تعیین نموده است که به نظر کاخ سفید موافق این شرط ها نیست.

متن این طرح که هفته آینده به کنگره ارائه می شود، شامل 4 درخواست توقف غنی سازی اورانیوم، برچیدن سانترفیوژها، توقف ساخت تاسیسات اراک و صدور مجوز نظارت کامل جامعه بین الملل بر همه بخش های چرخه تولید سوخت هسته ای به همراه الزام ایران به واگذاری تمامی ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصد خود به جامعه جهانی است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز در مصاحبه با یک روزنامه اماراتی اظهار داشت: توافق هسته ای غرب با ایران به نفع همه از جمله واشنگتن و هم پیمانان آن خواهد بود.

وی در عین به عرب ها اطمینان خاطر داد و گفت: روابط واشنگتن با کشورهای حاشیه خلیج فارس راهبردی است و هرگز تغییر نخواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها