هلاکت فرمانده یک گروه تروریستی در القلمون سوریه

دوشنبه 27 آبان 1392 - 16:38

العالم - در ادامه حملات سهمگین ارتش سوریه به گروه های تروریستی، "احمد عزالدین ابوبکر" فرمانده یک گروه از تیپ "تحریر الشام" و شماری از افراد مسلح وابسته به این گردان در عملیات ارتش سوریه در مناطق کوهستانی "القلمون" کشته شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبکه العالم، ارتش سوریه منطقه المعامل و المحالج در نزدیکی فرودگاه النیرب و تپه التیاره در شهر حلب و اطراف آن را به طور کامل به کنترل خود درآورد و بیمارستان ابن خلدون در منطقه دویرینه در جاده فرودگاه حلب را از افراد مسلح بازپس گرفت.

نیروهای ارتش سوریه با گروه های مسلح در منطقه برزه و جوبر در محور شمالی استان ریف دمشق به شدت درگیر شدند و مقر گروه های مسلح را با توپخانه سنگین هدف قرار دادند. با وجود جاروجنجال و هیاهوی تبلیغاتی درباره نبرد قریب الوقوع القلمون، شهر حلب همچنان در کانون درگیری های نظامی قرار داد.

نیروهای زمینی ارتش سوریه به عملیات خود در شهر حلب و حومه آن ادامه داده و توانستند منطقه المعامل و المحالج را در شرق فرودگاه النیرب به کنترل خود درآورند. آنها همچنین چندین منطقه در محله سیف الدوله را بعد از درگیری با افراد مسلح جبهه النصره بازپس گرفتند و بیش از 10 نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

نیروهای محافظت از زندان مرکزی نیز یک تونل به عمق چهار متر را که به بخش جنوبی اطراف زندان متصل می شد، کشف کردند. نیروهای مسلح از طریق این تونل تلاش داشتند به داخل زندان نفوذ کرده و زندانیان را آزاد کنند.

از سوی دیگر خبرها از بازگشت تدریجی اهالی شهرک الحاره در درعا حکایت دارد و تصمیم برای بیرون راندن کامل افراد مسلح از این منطقه قطعی است.

درگیری های شدیدی نیز بین نیروهای سوریه و گروه های مسلح در برزه و جوبر در محور شمالی روی داد و واحدهای توپخانه سنگین نیز مقر گروه تندروی موسوم به "جیش الاسلام" در شهر دوما را هدف قرار دادند. برخی منابع نیز از کشته شدن شماری از افراد مسلح گروه تروریستی جبهه النصره در محله سلیخه در منطقه التضامن خبر دادند.

یکی از نظامیان ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: شمار زیادی از گروه های مسلح و تروریستی در کمین ارتش کشته شدند. درگیری هایی نیز با یک گروه از اعضای جبهه النصره روی داد که به کشته شدن همه آنها منجر شد.

به دنبال پیشروی نیروهای ارتش سوریه در میادین نبرد، افراد مسلح 20 گلوله خمپاره به محله های شرقی شهر دمشق شلیک کردند که به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن شماری دیگر از شهروندان منجر شد.

اطلاعات رسیده ازمیادین نبرد حاکی از آن است که گروه های مسلح در برابر سرعت ارتش سوریه در بازپس گیری مناطق تحت سلطه تروریست ها به بن بست رسیده اند.

17-22:33 

پربیننده ترین خبرها