گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات سوریه

گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات سوریه
يکشنبه 26 آبان 1392 - 22:18

خبرنگار شبکه العالم در سوریه از تسلیم شدن شمار قابل توجهی از عناصر مسلح خبر داد.

"مازن سلمو" تأکید کرد، که ارتش امروز (یکشنبه) چندین موضع گروه های مسلح را در استان ریف دمشق هدف قرار داد و همچنین بیش از 70 درصد منطقه حرستا را به کنترل خود درآورد، و گروه های مسلح هم اکنون فقط 30 درصد این منطقه و دو منطقه مهم اسیل و الثانویه را در اختیار دارند با این حال ارتش کل این مناطق را به محاصره در آورده است .
سلمو گفت: ارتش در منطقه التضامن نیز به سختی با گروه های مسلح می جنگد و حمله این گروه ها به یکی از ایست های بازرسی منطقه را دفع کرد، و 10 فرد مسلح را نیز در منطقه مزبور به هلاکت رساند .
مازن سلمو تأکید کرد: ارتش 3 خودروی حامل تیربار دوشکا و دیگر سلاح ها و انبوهی مهمات را که از مرزهای لبنان عبور کرده بودند، در منطقه دیرعطیه توقیف کرد .
بر اساس این گزارش، 30  فرد مسلح خود را تسلیم ارتش کردند و پیش بینی می شود که این تعداد به بیش از 200 نفر افزایش یابد .
سلمو گزارش داد، که عملیات نظامی ارتش در حومه شهر حلب نیز ادامه دارد و توانسته کنترل منطقه تل حاصل و مسیر سفیره – حلب را در اختیار بگیرد. ارتش همچنین مواضع گروه های مسلح را در مناطق النقارین و محیط کیورس هدف قرار داد که منجر به کشته شدن ده ها فرد مسلح شد.
وی افزود: درگیری های سنگین در اطراف زندان مرکزی شهر حلب هم ادامه دارد و ده ها فرد مسلح که اکثر آنها عضو گروه تروریستی جبهه النصره هستند ، در این درگیری ها کشته شدند.
سلمو تأکید کرد: گروه های مسلح، روستای نبل در شهر حلب را با گلوله های خمپاره زیر آتش گرفتند که چند زخمی برجای گذاشت و به منازل مردم نیز آسیب وارد شد.

پربیننده ترین خبرها