دیلی تلگراف: مردم مصر عصبانی هستند!

دیلی تلگراف: مردم مصر عصبانی هستند!
چهارشنبه 13 آذر 1392 - 18:13

روزنامه ديلي تلگراف سرمقاله امروز (چهارشنبه) خود را با عنوان "خشم در مصر" به اوضاع اين كشور اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه انگلیسی نوشت: وقتي كه ارتش مصر تابستان گذشته بر كشور مسلط شد اين كار را تحت عنوان پس گرفتن حكومت از محمد مرسي، رییس جمهور اخوانی برکنار شده، و جماعت اخوان المسلمين كه اوضاع را به سوي بی ثباتی سوق داده بودند، انجام داد اما بعد از آن حكومت ژنرال هاي ارتش در مصر اوضاع را بدتر از قبل كرد.
اين روزنامه خاطرنشان کرد که حمله اوليه عليه اخوان با قساوت صورت گرفت چنان كه بيشتر مناطق قاهره به ميدان جنگ تبديل و موجي از خشم در جامعه جهاني ايجاد شد و هنوز هم اوضاع بهتر نشده است.
ديلي تلگراف با اشاره به گزارش ديروز خبرنگار خود از اسكندريه درباره احکام زندان صادر شده در مورد دخترانی که در تظاهرات به طرفداری از اخوان المسلمین شرکت کرده بودند؛ این تصمیم را بسیار ظالمانه دانست.
این روزنامه افزود: روشن است که نظام جدید قاهره تاحدودی به وجهه خود در صحنه بین المللی اهمیت می دهد و اقدام سفارت مصر در لندن برای شکایت از دیلی تلگراف در اعتراض به نحوه پوشش حوادث مصر، گواه همین امر است اما دیروز کمیته رسیدگی به شکایت از مطبوعات به طور قاطع به نفع این روزنامه رای داد.
نویسنده سرمقاله دیلی تلگراف مطلب خود را چنین به پایان می برد که انگلیس و سایر کشورهای غربی معتقدند این نوع رفتار فقط یک رفتار ظالمانه و غیر عادلانه و به دور از تمدن نیست بلکه رفتاری است که باعث شعله ورتر شدن آتش درگیری ها در مصر و رسیدن به مرحله خطرناک می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها