رویای پرهزینه و دست نیافتنی صهیونیست ها!

رویای پرهزینه و دست نیافتنی صهیونیست ها!
دوشنبه 18 آذر 1392 - 22:35

العالم - منابع صهیونیستی فاش کردند که هزینه های آمادگی و تدارک رژیم صهیونیستی برای حمله احتمالی به ایران از مرز چهار میلیارد دلار گذشته است؛ رویایی که آمریکا هیچ وعده ای به رژیم صهیونیستی برای انجام آن نداده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت" در گزارشی نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، پس از انتخابات اخیر این هزینه را تایید کرده است.

این روزنامه صهیونیستی افزود: "اسرائیل" با وجود داشتن این باور که هرگز بدون آمریکا و به تنهایی قادر به اجرای چنین عملیات نظامی علیه ایران نیست اما این مبلغ را هزنیه و پافشاری کرده است تا از این حربه برای حمایت از ائتلاف بین المللی در مقابل ایران و افزایش تحریم ها و همچنین برطرف کردن ترس خود استفاده کند. 

یدیعوت آحارنوت می افزاید: اسراییل (رژیم صهیونیستی) در این خصوص به فعالیت های جاسوسی علیه ایران ادامه داده و بودجه کلانی برای آن هزینه کرده است.

بر اساس این گزارش، رییس جمهور آمریکا اوایل سال جاری از این نگران بود که رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، و به همین علت شخصا نتانیاهو را تهدید کرد که خویشن داری کند، اما این رژیم فعالیت های جاسوسی خود را در ایران ادامه داد و اطلاعاتی نیز از طریق دیگر کشورها به دست آورد.

این روزنامه به نقل از "گری سیمور" مشاور هسته ای رییس جمهور آمریکا، می نویسد: آمریکایی ها به این باور رسیده بودند که سران اسراییل سال 2012 به ایران حمله خواهند کرد و به همین علت نگران بودند که این حمله به نابسامانی اوضاع منطقه و کشیده شدن پای آنها به اقدام نظامی منجر شود؛ جنگی که منافعشان را تامین نمی کند.

سیمور طی کنفرانسی در حضور صهیونیست ها سناریوهای حمله نظامی به ایران را به شرح زیر مطرح کرد:

- حمله به تاسیسات اتمی ایران با حمله به نیروگاه های هسته ای عراق و سوریه کاملا متفاوت است، به این علت که زیرساخت های اتمی ایران شامل هشت تاسیسات بزرگ غنی سازی متصل به استخراج سوخت هسته ای و حدود 10 آزمایشگاه مختلف، معادن متعدد اورانیوم و حدود 50 هزار نیروی انسانی در زمینه هسته ای است.

- به عقیده آمریکایی ها برای موفقیت در این سناریو حتی به میزان 70 درصد، باید برای عملیاتی به مدت چند هفته برنامه ریزی شود، و این عملیات باید شامل حملات مکرر، اشراف کامل اطلاعاتی و استفاده از سلاح هایی باشد که بتواند اهداف زیر زمینی را نیز منهدم کند.

- سناریوی دوم هم به نظر آمریکایی ها، متناسب با حجم تسلیحات هوایی رژیم اسرائیل نیست زیرا بحث حمله به یک نیروگاه اتمی مانند نیروگاه های اتمی عراق و سوریه نیست بلکه بحث بر سر اهدافی است که سیستم های پدافند هوایی متعدد از آنها محافظت می  کنند؛ بنابراین آمریکایی ها عقیده دارند که رژیم اسرائیل نمی تواند ادعا کند که قادر به اجرای چنین عملیاتی است.

- سناریوی سوم هرچند که نگرانی آمریکایی ها را برانگیخته اما خود آنها عقیده دارند که با توجه به توان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، واقعبینانه تر است.
این سناریو عبارت است از حمله به تاسیسات زیربنایی اتمی یا اهداف حیاتی ایران تا شرایطی فراهم شود که بحران را در مسیر حرکت برای رسیدن به راه حل سیاسی مورد نظر رژیم اشغالگرهدایت کند.

براساس این سناریو، عملیات نظامی رژیم صهیونیستی باید چهار روز تا یک هفته ادامه داشته باشد و شامل حملات پیاپی کوبنده باشد.

در ضمن خطر این سناریو آن است که اوضاع آنگونه که پیش بینی شده، پیش نرود و کار به سناریوی چهارم بکشد؛ سناریویی که برای پیمان آتلانتیک شمالی" ناتو" بیشتر شبیه یک کابوس است، و آن چیزی جز جنگ فراگیر علیه ایران نخواهد بود.
از سوی دیگر صهیونیست ها تاکید می کنند که آمریکایی ها هیچ وعده ای برای حمایت از رژیم صهیونیستی نداده اند و حتی بعد از سناریوی دوم نیز این رژیم تنها خواهد ماند.
از طرف دیگر مقامات بلندپایه سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در زمان طرح این سناریوهای گفتند: در شش سال اخیر فضای مناسب برای اجرای این سناریوها فراهم نشد، و در سال آینده نیز هرگز این زمینه به وجود نخواهد آمد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها