الزهار: روابطمان با ایران قطع نشده است

الزهار: روابطمان با ایران قطع نشده است
سه شنبه 19 آذر 1392 - 09:24

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که جنبش متبوعش به هیچ وجه در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی کند و ارتباط و تماس های این جنبش با هیچ طرفی قطع نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمود زهار در نشستی که موسسه "بیت الصحافه" در هتل آدم واقع در غرب غزه برگزار کرده بود و شماری از خبرنگاران و نویسندگان فلسطینی نیز در آن حضور داشتند، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

این رهبر حماس به سوالات مختلف خبرنگاران در مسایل مختلف به خصوص روابط با تهران و قاهره نیز پاسخ گفت.

وی تصریح کرد که هم اکنون تماس ها و رایزنی هایی در عرصه های اقتصادی میان حماس و مصر جریان دارد اما در عرصه های سیاسی هیچ تماسی صورت نگرفته، زیرا دولت موقت مصر مخالف هرگونه رابطه سیاسی با حماس است.

وی با اشاره به هجمه رسانه ای گسترده در مصر علیه حماس تاکید کرد که این تبلیغات منفی و دروغ گویی ها هرگز با تاریخ مصر همخوانی ندارد و این توطئه از سوی برخی طرف ها صورت می گیرد که هدف از آن کشاندن پای حماس به امور و حوادث داخلی مصر است اما هنوز کسی نتوانسته این اتهامات را ثابت کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود زهار تاکید کرد که آنچه در کشورهای عربی در جریان است بیداری اسلامی است نه بهار عربی آنگونه که غرب این اسم را بر آن نهاده است و دلیل آن نیز پیروزی جنبش های اسلامی در بسیاری از کشورها در انتخابات است و این مساله نشان می دهد که ملت های عربی آگاه و هوشیار شده و به ایمان و عقیده راسخ خود رجوع کرده اند.

زهار در رابطه با روابط با جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد که روابط ما با این کشور همچنان برقرار است و در شرایط خوبی قرار دارد و تنها دو مساله، یکی مساله سوریه و دیگر برگزاری انتخابات و تغییرات ایجاد شده در مقامات و رهبران این کشور تغییرات بسیار اندکی در روابط ما با ایران داشته است.

وی در رابطه با موضوع آزادی در غزه نیز تصریح کرد که میان آزادی های عمومی و کسانی که قوانین را نقض می کنند و دست داشتن آن ها در عملیات های خرابکارانه به اثبات می رسد، تفاوت هایی وجود دارد.

زهار تاکید کرد که مخلان امنیت را نمی توان به بهانه برقراری آزادی های عمومی بازداشت نکرد و آن ها را به حال خود رها کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها