حماس رابطه با حزب الله و ایران را خوب توصیف کرد

حماس رابطه با حزب الله و ایران را خوب توصیف کرد
چهارشنبه 29 خرداد 1392 - 22:24

محمود الزهار از رهبران جنبش حماس گفت: رابطه با حزب الله و ایران مانند رابطه با کشورهای عربی و اسلامی خوب است و وجود برخی اختلافان، به این روابط خدشه وارد نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه المنار وی در گفت وگو با المنار لبنان درباره بیانیه منتسب به حماس درباره حزب الله افزود: ما در غزه چیزی از این بیانیه نمی دانیم لذا درباره محتوای آن سخن نمی گویم.

برخی از سران حماس هفته جاری در نشستی که در قاهره برگزار کرده بودند، با صدور بیانیه ای خواستار خروج حزب الله از سوریه شدند، مساله ای که باور برخی از کارشناسان حکایت از نفوذ قطر در رهبری حماس دارد.

الزهار ادامه داد: رابطه با ایران ثابت بوده و تحت تاثیر تغییرات داخلی در ایران قرار نمی گیرد، همچنین هیچ یک از مسئولان ایرانی بر خلاف اخبار منتشره در رسانه های گروهی، درباره قطع یا توقف کمک به غزه مطلبی نگفته است. 
وی بعید دانست که به قدرت رسیدن دکتر حسن روحانی به عنوان نامزد جریان اصلاح طلب به ریاست جمهوری ایران باعث ایجاد تغییر در برخورد تهران با حماس و جنبش های مقاومت شود. 
الزهار درباره دعوت شماری از علمای مسلمان در قاهره برای جهاد در سوریه گفت: مسئولیت این دعوت به عهده علمای مسلمان است.
وی با تاکید بر بی طرفی حماس نسبت به بحران سوریه با مسائل داخلی کشورهای دیگر گفت: حماس تنها به نبرد با اشغالگران صهیونیست اهمیت می دهد.
این رهبر قدرتمند و با نفوذ حماس در داخل غزه که پدر دو شهید است در پایان تاکید کرد وقتی سازمان آزادیبخش فلسطین در امور داخلی اعراب دخالت کرد در مساله فلسطین شکست خورد، وقتی از اردن رفت و در دهه 70 میلادی در بحران بیروت شرکت کرد ضعیف شد و مقاومت را رها نمود تا اینکه در دهه 80 میلادی از آنها نیز خارج شد.  

گفتنی است بیانیه اخیر حماس تعجب بسیاری را برانگیخت و باعث اعتراض شدید فرماندهی گردان های قسام نسبت به رفتار سران خارج نشین حماس شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها