نقشه اخوان برای تحریم همه پرسی در مصر

نقشه اخوان برای تحریم همه پرسی در مصر
سه شنبه 26 آذر 1392 - 09:21

گروه موسوم به "ائتلاف حمایت از مشروعیت" و "جوانان ضد کودتا" در مصر که رهبری آنرا اخوان المسلمین برعهده دارد، همه پرسی قانون اساسی را تحریم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف حمایت از مشروعیت ضمن تحریم همه پرسی قانون اساسی خواستار برگزاری تجمعی میلیونی در هفته موسوم به "دانشجویان شعله انقلاب را روشن می کنند" شد.جنبش "جوانان ضد کودتا" نیز که از حامیان محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر است، اعلام کرده که در روزهای برگزاری همه پرسی، تظاهراتی را برگزار خواهد کرد.

همه پرسی قانون اساسی مصر قرار است روزهای 14 و 15 ژانویه 2014 برگزار شود.

ائتلاف حمایت از مشروعیت در بیانیه ای اعلام کرد، خون هایی که از مردم مصر ریخته شده است،  بیهوده نخواهد بود و هیچ اقدام باطلی بی قصاص نخواهد ماند.این ائتلاف بار دیگر به شهدا و انقلاب 25 ژانویه اعلام وفاداری کرد.

"ضياء الصاوي" سخنگوی جنبش جوانان ضد کودتا وابسته به اخوان المسلمین در نشستی که در مقر حزب کار در قاهره برگزار شد برای تحریم آنچه که آن را "قانون خون" نامید، فراخوان داد و از دانشجویان دانشگاه های مصر خواست که به تظاهرات در زمان برگزاری همه پرسی قانون اساسی ادامه دهند.

وی درباره اظهارات وزیر کشور مصر درخصوص مقابله با تظاهرات در روزهای همه پرسی گفت کرد: وزیر کشور نخواهد توانست که با تظاهراتی که اخوانی ها در روزهای همه پرسی برگزار می کنند، مقابله نماید.

سخنگوی جنبش جوانان ضد کودتا از هماهنگی هایی با برخی جنبش ها، ائتلاف ها و شخصیت های لیبرال و انقلابی برای تظاهرات روز 25 ژانویه خبر داد. ضياء الصاوي همچنین گفت هدف از مبارزه بازگشت محمد مرسی به قدرت نیست، بلکه شکستن کودتا است.

درهمین راستا روزنامه العرب از برگزاری نشست اخوان المسلمین در مالزی برای بررسی آینده مصر بعد از "سرنگونی کودتا" خبر داد."باسم خفاجي" یکی از اعضای ارشد اخوان المسلمین هدف از این نشست را سرنگونی "نظام سرکوبگر" مصر عنوان و تصریح کرد هدف از برگزاری این نشست، زنده کردن روح انقلاب 25 ژانویه و مهم ترین شعار مردم یعنی "سقوط نظام" است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها