نگرانی روسیه از نفوذ گروه های افراطی درسوریه

نگرانی روسیه از نفوذ گروه های افراطی درسوریه
سه شنبه 26 آذر 1392 - 15:02

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که در بروکسل به سر می برد، بر نگرانی روسیه ازافزایش نفوذ گروه های افراطی درسوریه تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل بر لزوم تلاش برای پیشبرد امور به سمت برگزاری نشست بین المللی ژنو2 و موفقیت آن برای حل بحران سوریه به شیوه سیاسی تاکید کردند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این نشست گفت: گروه موسوم به"ارتش آزاد" درسوریه با بحران روبرو است و گروه جدید "جبهه اسلامی"، گروهی تندرو به شمار می رود.

وزیر خارجه روسیه از دولت و مخالفان سوری خواست ائتلافی برای مبارزه با تروریسم تشکیل دهند.

توقف خشونت ها، فراهم کردن زمینه ارسال کمک های انسان دوستانه با هدف کاستن از مشکلات مردم سوریه در سرمای زمستان، خواسته اصلی وزرای خارجه اتحادیه اروپا از طرف های درگیر در سوریه بود تا شرکت کنندگان درنشست ژنو 2 به راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه و تدوین نقشه راه برای آینده این کشور دست یابند.

وزیر خارجه روسیه گفت: تحمیل هر راه حل خارجی به حل و فصل مسائل سوریه کمک نخواهد کرد.وی ضمن اظهار نگرانی از افزایش نفوذ گروه های افراطی و به اصطلاح "جهادی" در سوریه و عملیات سرکوبگرانه این گروه ها، بر لزوم موفقیت آمیز بودن نشست ژنو2 و نشست مقدماتی ژنو آن که بیستم ماه جاری برگزار می شود،تاکید کرد.

به گفته لاوروف، در نشست مقدماتی ژنو 2  اقدامات تروریستی که امنیت و ثبات سوریه را تهدید می کند، بررسی خواهد شد.

لاوروف تاکید کرد:تروریسم نه فقط سوریه، بلکه کل منطقه را تهدید می کند.

"ميروسلاو لايچاك" وزير خارجه اسلواکی به خبرنگار العالم گفت: از نظر ما نشست ژنو، آغاز مسیری برای دستیابی به راه حل بحران سوریه است، نه آخر راه. وی افزود: مساله ای که برای ما اهمیت زیادی دارد، این است که این نشست، بدون پیش شرط از سوی هر یک از طرف ها برگزار شود زیرا قرار دادن پیش شرط ، موجب می شود که روند موفقیت این نشست با مشکل مواجه شود.

اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید کرد که تصمیمی برای ایجاد تغییر در شیوه تعامل با موضوع سوریه به ویژه در زمینه تجهیز گروه های به اصطلاح میانه رو به تجهیزات غیرکشنده ندارد، با وجود اینکه گروه های تندروی مسلح انبارهای سلاح را به کنترل خود درآورده اند.

براساس این گزارش، تغییراتی که اتحادیه اروپا دراصول اجرایی تحریم های ضد سوریه اعمال کرده است، با هدف ارائه تسهیلات درروند از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه بوده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها