هشدار عفو بین الملل درباره جنایات "داعش" در سوریه

هشدار عفو بین الملل درباره جنایات
پنج‌شنبه 28 آذر 1392 - 10:11

العالم - سازمان عفو بین الملل درباره اعدام های خودسرانه، شکنجه بازداشت شدگان سوری و نقض حقوق بشر در زندان های مخفی گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل در گزارشی با عنوان"حاکمیت ترس" از نقض حقوق بشر در 7 بازداشتگاه "داعش" در شمال سوریه خبرداد  وتاکید کرد: داعش ضمن نقض حقوق بشر، جنایات وحشتناکی علیه مردم به ویژه علیه کودکان مرتکب می شود.

به گفته "فیلیپ لوتر" مدیر منطقه ای عفو بین الملل در بین افراد ربوده شده، کودکان خردسال حتی هشت ساله هم دیده می شود که همراه با بزرگسالان در شرایط سخت و غیر انسانی در بازداشت به سر می برند. برخی از بازداشت شدگان بنا به ادعای داعش به اتهام به اصطلاح "جنایت علیه اسلام" شامل سیگار کشیدن و یا داشتن رابطه نامشروع دستگیر شده و برخی هم به جرم ارتباط با گروه های رقیب مخالف در بازداشت به سر می برند. 

بر اساس گزارش این نهاد حقوقی، بسیاری از فعالان و روزنامه نگارانی که اقدام به پوشش اخبار سوریه کرده اند، از سوی این گروه تروریستی دستگیر شده اند.

گروه تروریستی داعش بیشتر متشکل از تروریست های خارجی از کشورهای عربی مثل عراق، لیبی و عربستان سعودی وهمچنین کشورهای منطقه قفقاز و کشورهای اروپایی است و اخیرا بطور گسترده اقدام به جذب سوری ها کرده است.

در همین راستا عفو بین الملل از جامعه جهانی خواسته است که برای جلوگیری از انتقال سلاح به داعش و دیگر گروه های مسلح در سوریه به کمک این نهاد بین المللی بشتابند تا از بروز هرچه بیشترفاجعه انسانی جلوگیری کنند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد درباره بحران سوریه، از مارس 2011 تاکنون بیش از 100 هزار نفر در درگیری های سوریه جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر آواره کشورهای دیگر شده اند.

پربیننده ترین خبرها