جنگ تونل ها در سوریه + فیلم

سه شنبه 3 دی 1392 - 15:15

عرصه جنگ در سوریه شاهد استفاده ارتش از روش ها و تکنيک های جدید جنگ های خيابانی موسوم "جنگ تونل ها" بويژه در منطقه ریف دمشق است.

ارتش سوریه صدها تونل را کشف کرده است که افراد مسلح حفر کرده اند. این تونلها گاهی به طول بیش از 200 متر در زیر مناطق جنگی احداث شده و مجهز به هواکش و روشنایی و دستگاههای ارتباطی مدرن و اتاق های عملیات نظامی و دوربین های نظارتی است.
ترکی حسن از کارشناسان نظامی سوریه به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: این تجربه اکنون از طریق برخی تجهیزات از جمله تجهیزات حفاری کوچک به سوریه منطقه شده است و در حفاری ها همچنین از افرادی استفاده می شود که ربوده شده اند.
ارتش سوریه موفق شده است بسیاری از این تونل ها را شناسایی، کشف و ویران کند و در این راه از تاکتیک جدیدی استفاده می کند که بر مبنای شناسایی تونل و بمبگذاری و منفجر کردن آن روی سر افراد مسلح داخل آن متکی است.
بارزترین این تونل ها که به میدان نبرد جدیدی تبدیل شده است، همچنان در مناطق درایا در غرب دمشق و محله های جوبر و القابون و برزه در شرق دمشق قرار دارد.
ترکی حسن گفت: ارتش با دو شیوه با این تونل ها برخورد می کند یا به طور مستقیم به آنها یورش برده و آنها را منهدم می کند یا اینکه اقدام به بمبگذاری و منفجر کردن آنها بین یک منطقه با منطقه دیگر می کند.
ناظران معتقدند جنگ تونل ها - بعد از تکنیک وصل کردن خانه ها به یکدیگر از طریق ایجاد درگاه در آنها و بستن شمار زیادی از خیابانها در مناطق مختلف از طریق مستقر کردن تک تیراندازان - مسئله ای بسیار پیچیده در صحنه عمل به شمار می رود.
به گفته یک منبع نظامی، در زیر اراضی سوریه جنگ از نوع دیگری یعنی جنگ شناسایی و تعقیب در جریان است و درگیری در زیر زمین شدیدتر و مهم از درگیری روی سطح زمین است.

MKH-23-22:52

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها