قاتلان کارکنان شبکه صلاح الدین شناسایی شدند

قاتلان کارکنان شبکه صلاح الدین شناسایی شدند
پنج‌شنبه 5 دی 1392 - 16:58

مرکز دیده‌بان آزادیهای مطبوعاتی، عناصر گروه تروریستی "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) را به دست داشتن در قتل کارکنان شبکه تلویزیونی صلاح الدین متهم کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم افراد مسلح دوشنبه گذشته به ساختمان شبکه صلاح الدین حمله کرده و 5 تن از کارکنان این شبکه را با گلوله و نارنجک به قتل رساندند. 
سایت خبری "سومریه نیوز" گزارش داد، پس از این حمله نیروهای امنیتی عراقی به منظور جلوگیری از سوء استفاده مهاجمان از شبکه برای پخش بیانیه هایشان، فرستنده شبکه را با موشک آر پی جی منهدم کردند.    
مرکز دیده بان آزادی های مطبوعاتی به نق از یک مسئول که خواست نامش فاش نشود، تأکید کرد: 4 تروریست با یک خودروی پلاک جعلی وارد ساختمان شدند، و با نگهبانان به تبادل آتش پرداختند. اما نیروهای امنیتی نتوانستند از ورود آنان جلوگیری کنند. تروریستها پس از ورود به ساختمان، به سوی خانم "وسن تیراندازی" مجری شبکه تیراندازی کرده و او را به شدت مجروح کردند، و این مجری پس از مدتی جان سپرد.
افراد مسلح که نتوانستند در پشت بام را بشکنند از کپسولهای اکسیژن دستگاههای سرمازا برای منفجر ساختن آن استفاده کردند تا سایر کارمندان را به قتل برسانند.
سپس یکی از نجات یافتگان و همکارانش کوشیدند از پله اضطراری پشت ساختمان فرار کنند اما نیروهای پلیس به گمان اینکه تروریست هستند به سوی آنان آتش گشودند که در نتیجه احمد ابراهیم از کادر فنی با ضرب گلوله زخمی شد. وی همچنین به دلیل پرت شدن از پله ها دچار شکستگی شد.
یک گلوله نیز به کتف راننده شبکه اصابت کرد.
در این گزارش با اشاره به برخورد وحشیانه گروه های تروریستی با رسانه های گروهی در عراق، از دولت و نیروهای امنیتی عراقی خواسته شده است که به منظور حمایت از موسسات اطلاع رسانی عراق، به صورت قاطع با این گروه ها برخورد کنند.
وزارت کشور عراق در تاریخ 23 دسامبر، از هلاکت تروریستهای مهاجم به شبکه صلاح الدین خبر داد.
شورای استان نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانستند شبکه را از دست افراد مسلح آزاد نمایند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها