پایانۀ خودروهای بمب‌گذاری شدۀ عراق کجاست؟ + ویدیو

شنبه 7 دی 1392 - 21:09

تروریست های عراقی که در آستانه اربعین حسینی پیش از اجرای نقشه شوم خود در استان کربلا بازداشت شده اند، اعتراف کردند که خودروهای بمبگذاری شده را از استان الانبار تهیه کرده بودند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، نیروهای امنیتی در کربلای معلا، اخیرا عناصری از گروه تروریستی القاعده از جمله یک تبعه تونسی را بازداشت کرده اند.

"علی هادی" یکی از این عناصر تروریستی در اعترافات خود که تلویزیون عراق پخش شده است، تاکید کرد: القاعده از میادین تحصن و اعتراضات ضد دولتی در استان الانبار به عنوان پناهگاهی امن برای برگزاری نشست های خود استفاده می کند.

وی از وجود کارگاهی برای بمبگذاری خودروها در داخل میادین تحصن در این استان خبر داد و گفت: تاکنون در 3 حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی در شهر فلوجه شرکت داشته ام.

تروریست دیگری به نام "ارشد محمود" ملقب به "ابوشیماء" مسوولیت حملات تروریستی در یک پارکینگ و مدرسه ابتدایی در استان "الدیوانیه" را به عهده گرفت و تاکید کرد که دو خودروی بمبگذاری شده را از میدان های محل تحصن در استان الانبار برای انجام ماموریت های خود دریافت کرده است.

"یاسین محمد" تروریست تونسی نیز در این اعترافات گفت: از طریق ترکیه و از خاک سوریه وارد صحرای الانبار شده و در میدانهای تحصن مستقر شدم و به القاعده پیوستم.

نوری المالکی نخست وزیر عراق اخیرا هشدار داده بود که تظاهرت ضد دولتی در شهر الرمادی و دیگر مناطق استان الانبار به پناهگاه القاعده تبدیل شده است.

امروز ماموران امنیتی عراق برای بازداشت "احمد علوانی" نماینده اهل سنت پارلمان این کشور مجبور به درگیری با محافظان تا دندان مسلح وی شدند. در این درگیری ها یکی از ماموران ضد تروریسم عراق کشته و 10 تن دیگر مجروح شد.

این درگیری ها که با شلیک "آر پی جی" به سوی ماموران امنیتی عراق آغاز شد، مجموعا 25 کشته و زخمی به همراه داشت."علی علوانی" برادر نماینده عراق که به دلیل حمایت از القاعده بازداشت شده است، خود نیز به دلیل اقدامات تروریستی تحت تعقیب بود و در این درگیری ها به هلاکت رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها