نظر مهم مفتی اهل‌تسنن عراق درباره نمایندگان داعش

نظر مهم مفتی اهل‌تسنن عراق درباره نمایندگان داعش
يکشنبه 15 دی 1392 - 16:06

مفتی اهل تسنن عراق خواستار مقابله با عناصر داعش در پارلمان این کشور شد.

"مهدی الصمیدعی" روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار العالم، درباره حمایت برخی سیاسیون و رسانه ها از گروه‌های تکفیری هشدار داد و اعلام کرد: داعش علاوه بر استان الانبار در مجلس نمایندگان نیز فعالیت می‌کند.
الصمیدعی تأکید کرد: معتقدم که عوامل داعش در مجلس نمایندگان عراق، استان الانبار را به این وضع اسف‌بار درآورده‌اند، و مقابله با این عوامل واجب است.
خبرنگار شبکه العالم با اشاره به ادامه عملیات ارتش در استان الانبار، تأکید کرد، منابع نظامی از کشته شدن 65 عضو مسلح القاعده و 8 نیروی ارتش در درگیری های این استان خبر داده اند.
"وسام التمیمی" اظهار داشت: نوری مالکی نخست وزیر عراق اعلام کرد که یک کشور عرب حاشیه خلیج فارس می خواست با کمک گروه های مسلح منطقه ای خودمختار در استان الانبار تشکیل دهد، و این کشور عربی قصد داشت فوراً آن منطقه را به رسمیت بشناسد؛ که این توطئه با آغاز عملیات نظامی خنثی شد.
ارتش عراق با عناصر القاعده از جمله گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در استان الانبار عراق درحال نبرد است و براساس برخی گزارشها، بعضی سیاستمداران عراقی از این افراد مسلح حمایت می کنند.
خبرنگار العالم گفت: ارتش عراق با ادامه عملیات در استان الانبار در غرب این کشور با کمک عشایر این استان، دامنه عملیات خود را روز به روز گسترش می دهد و مسئولان نیز بر لزوم تداوم عملیات تا سرکوب کامل گروه‌های مسلح تأکید می کنند.
"رافد الخزاعی" کارشناس امنیتی عراقی در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: حفظ امنیت الانبار مسئولیتی بزرگ بر دوش همه مردم عراق است، و معتقدم که ساکنان الانبار می‌توانند گروه‌های تروریستی را سرکوب کنند زیرا بهتر از دیگران می دانند که چگونه با این گروه‌ها مقابله کنند.
MKH-4-07:40

پربیننده ترین خبرها