انقراض موجودات زمین درراه است

انقراض موجودات زمین درراه است
جمعه 2 اسفند 1392 - 12:23

العالم - برخی از دانشمندان معتقدند که باافزایش درجه حرارت زمین و افزایش تجمع گاز دی اکسید کربن در جو ، خطر ششمین انقراض دسته جمعی ، به زودی زمین را تهدید خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم براساس مطالعات دانشمندان ، اولین انقراض دسته جمعی در کره زمین  250 میلیون سال پیش روی داد که طی آن 70 درصد از موجودات زنده خشکی و 96 درصد از موجودات زنده آبی منقرض شدند.

رویدادهای انقراض دسته جمعی زمین چند بار تکرار شده و زمین بعد از هر دوره انقراض ، به میلیون ها سال نیاز دارد تا مرحله انقراض را پشت سر بگذارد.

پایگاه شبکه تلویزیونی روسیا الیوم که این خبر را منتشر کرده به نقل از کارشناسان افزود که انسان مسئول انقراض ششم در آینده است ، اما آنها زمان دقیقی برای پیش بینی انقراض جانداران زمین پیش بینی نکرده اند.

پیشتر دانشمندان بلژیکی اعلام کردند که در اواسط قرن بیستم ، آب بخشی از قاره اروپا را فرا خواهد گرفت و سیل هایی که در انگلیس روی می دهد ، از اولین نشانه های این انقراض خواهد بود.

براساس پیش بینی ها بعید نیست که شهرهای لندن ، آمستردام ، کپنهاگ وانتویرب و روتردام تا سال 2050 در آب غرق شوند.

دانشمندان طرحی را برای زمین تهیه کرده و در آن کشورهایی را که درصورت افزایش درجه حرارت درجهان و آب شدن یخ های قطب شمال درآب فرو خواهند رفت ، مشخص کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها