وزارت خارجه سوریه:

مخالفان انتخابات سوریه در حال ریختن خون مردم هستند

مخالفان انتخابات سوریه در حال ریختن خون مردم هستند
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1393 - 13:20

سخنگوی وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه مخالفان انتخابات ریاست جمهوری در ریخته شدن خون مردم این کشور دست دارند تأکید کرد، برگزاری این انتخابات قطعی است و هیچ طرف خارجی اجازه دخالت در این موضوع را ندارد .

سخنگوی وزارت خارجه سوریه اعلام کرد : به محض اینکه دولت سوریه طبق قانون اساسی زمان نام نویسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد ، کشورهایی که همچنان در ریختن خون سوری ها دست دارند ، با طرح برگزاری انتخابات مخالفت کردند و آن را غیرقانونی خواندند . این کشورها که خود را مدافع حقوق مردم سوریه جلوه می دهند ، فقط درپی تأمین منافع خود هستند و مقابل خواست مردم سوریه ایستاده ند . 
سخنگوی وزارت خارجه سوریه در مصاحبه با سانا گفت : اگر این کشورها خصوصاً کشورهای غربی واقعاً خود را مدافع دمکراسی ، آزادی و شفافیت می دانند ، باید به آرای مردم سوریه و گزینه منتخب آنها احترام بگذارند که این امر والاترین نمونه دفاع از دمکراسی و آزادی است. 

وی اظهار داشت: آغاز مهلت نامزد شدن افراد برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به قانون اساسی سوریه مربوط است.
سخنگوی وزارت خارجه سوریه در پاسخ به این ادعا که انتخابات ریاست جمهوری این کشور موجب فروپاشی تلاشها برای به نتیجه رساندن مذاکرات ژنو2 می‌شود، تأکید کرد: سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان اخضر ابراهیمی که به جای میانجی گری و شفافیت در حال جانبداری است، مانعی در برابر مذاکرات ژنو2 هستند. علاوه بر این کشورهایی که در حال ارسال سلاح به تروریستها در سوریه و حمایت از جنایتهای آنان هستند و از شنیدن صدای ملت سوریه از طریق انتخابات خودداری می کنند، در حال ضربه زدن به این مذاکرات هستند.
"محمد جهاد اللحام" رئیس مجلس سوریه دوشنبه گذشته آغاز مهلت نام نویسی نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه را اعلام کرد.
رئیس مجلس سوریه زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سفارتخانه های این کشور در خارج را چهارشنبه 24 مه اعلام کرد. انتخابات ریاست جمهوری داخل سوریه نیز در سوم ژوئن برگزار خواهد شد.

 

پربیننده ترین خبرها