کرونا در 2 روز اخیر 5 نفر را در عربستان کشت

کرونا در 2 روز اخیر 5 نفر را در عربستان کشت
يکشنبه 7 ارديبهشت 1393 - 18:58

العالم - ویروس مرگبار "کرونا" در دو روز گذشته 39 نفر را در عربستان مبتلا کرد و جان 5 نفر را گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با مرگ این 5 نفر شمار قربانیان کرونا در عربستان به 92 نفر رسیده است. شیوع این ویروس آنچنان جامعه عربستان را تحت تاثیر قرار داده است که حتی باعث برکناری "عبدالله ربیعه" وزیر بهداشت عربستان شد و "عادل الفقیه" جانشین وی هم متعهد شد که در قبال جامعه و رسانه ها با شفافیت عمل کند.

ویروس کرونا در عربستان برای اولین بار در سپتامبر 2012 مشاهده شد و تاکنون 313 مورد ابتلا به این ویروس ثبت شده است. البته این ویروس که گمان می رود از شتر به انسان سرایت کرده باشد، از عربستان به کشورهای دیگر هم منتقل شده و آخرین مورد آن هم عراق بوده است.

ترس مردم عربستان از احتمال ابتلا به این ویروس باعث تغییراتی در آداب و رسوم اعراب هم شده است. یکی از این تغییرات در سلام دادن به شیوه تماس " بینی" افراد به یکدیگر است. این نوع سلام و احوالپرسی که "حب الخشوم" نام دارد، اینگونه است که در عربستان وقتی دو شخص بخواهند خیلی به هم احترام بگذارند، بینی خود را به هم میمالند.

دکتر هیفاء الخلیدان هماهنگ کننده اداره "مبارزه با بیماری های واگیر" شهر ملک سعود از مردم عربستان خواسته از این کار خودداری کنند. وی همچنین 3 شرط برای مبتلا نشدن به این ویروس را مطرح کرده است: شستن دست ها قبل و بعد از سلام دادن و مبتلا نبودن یکی از دو نفر به بیماری کرونا.

وی تاکید کرد: از ماسک تنها می توان در مکان های پر ازدحام مانند حج استفاده کرد که این کار درستی است؛ ضد عفونی دائم دست ها و مراجعه فوری به پزشک در صورت مشاهده علائم بیماری، از دیگر کارهای ضروری برای مقابله با این ویروس است.

علایم ابتلا به کرونا مثل سرما خوردگی است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها