تظاهرات بحرینها در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان

تظاهرات بحرینها در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان
پنج‌شنبه 11 ارديبهشت 1393 - 11:00

العالم - مناطق مختلف بحرین شاهد راهپیمایی های مردمی است که در همبستگی با اعتصاب کنندگان غذا در زندان مرکزی "جو" به خیابان ها آمده اند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نیرو های امنیتی رژیم آل خلیفه تظاهرکنندگان را با گازاشک آور و گلوله های ساچمه ای مورد هدف قرار دادند.

بیش از 400 نفر از زندانیان سیاسی بحرین در زندان مرکزی «جو» اعتصاب غذا کرده اند.

این اقدام در حالی صورت گرفته که دادگاه بحرین دو تن از فعالان زن حقوق بشری به نام های ریحانه موسوی و نفیسه عصفور و سه تن دیگر از معترضان را به تحمل پنج سال حبس محکوم کرده است. این حکم به دلیل اعتراض آنها به مسابقات اتومبیلرانی "فرمول یک" صادر شده است.

بازداشت شدگان اعلام کرده اند که در حین بازجویی مورد شکنجه قرار گرفته اند.

اعتصاب غذای زندانیان زندان مرکزی"جو"بحرین، واکنش های گسترده و موجی از اعتراضات مردمی را در محکومیت جنایات مزدوران آل خلیفه علیه زندانیان در پی داشته است.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی علیه حکام آل خلیفه، دخالت فوری جامعه بین المللی را برای برملاکردن جنایات رژیم بحرین علیه زندانیان و توقف هرچه سریعتر این جنایات خواستار شدند. آنها همچنین خواستار آزادی بدون قید و شرط بازداشت شدگان و ضرورت محاکمه عاملان این جنایات شدند.

نیروهای امنیتی آل خلیفه در ادامه سرکوب تظاهرکنندگان، آنها را با بمب های دودزا و گلوله های ساچمه ای مورد هدف قرار دادند.

همچنین شبه نظامیان رژیم بحرین با یورش به منازل مسکونی، دهها خانه را در مناطق مختلف این کشور مورد بازرسی قرار دادند.

سازمان های بین المللی حقوق بشری، احکام قضایی رژیم بحرین را سیاسی و آن را ابزاری برای سرکوب مخالفان و نمونه ای از ظلم سیاسی قلمداد کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها