ثبت نام 23 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه

ثبت نام 23 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه
پنج‌شنبه 11 ارديبهشت 1393 - 17:40

رئیس مجلس سوریه از ارائه درخواستهای جدید به دادگاه عالی قانون اساسی این کشور، برای حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد جهاد اللحام" رئیس مجلس سوریه امروز گفت که "زیاد عدنان حكواتی"، "احمد علی قصیعه"، "محمد محمد نصر محمود"، "علی حسن الحسن"، "احمد عمر ضبه" و "محمود ناجی موسى"، درخواست های خود را برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سوریه به دادگاه عالی قانون اساسی تحویل دادند.
پیش از این ، دادگاه عالی قانون اساسی سوریه در چند مرحله مجلس این کشور را از ثبت نام 17 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری مطلع کرده بود.
بر اساس اعلام دادگاه قانون اساسی تا پیش از این "ماهر عبدالحفیظ حجار"، "حسان النوری"، "سوسن الحداد"، "سمیر معلا"، "محمد فراس رجوح"، "عبدالسلام سلامه"، "بشار حافظ الأسد"، "علی محمد ونوس"، "عزه محمد وجیه الحلاق"، "طلیع صالح ناصر"، "سمیح میخائیل موسى"، "محمود خلیل حلبونی"، "محمد حسن الكنعان"، "خالد عبده الكریدی"، "بشیر محمد البلح"، "أحمد حسون العبود" و "أیمن شمدین العیسى" برای حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.
طبق قانون اساسی و قانون انتخابات سراسری سوریه، درخواست نامزد شدن برای پست ریاست جمهوری این کشور به دادگاه عالی قانون اساسی ارائه می شود و این درخواستها در پرونده ای خاص ثبت می گردد .
ارائه درخواست نامزد شدن طی مدت ده روز از زمان اعلام دعوت به انتخاب ریاست جمهوری آغاز می شود، و پذیرفته شدن  هر کدام از درخواستها به حمایت دست کم 35 نفر از اعضای مجلس از فرد ثبت نام کننده بستگی دارد؛ و هر یک از اعضای مجلس نیز فقط می توانند حمایت خود را از یک نامزد اعلام کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها