خواسته‌های بحرینی ها در روز جهانی کارگر

خواسته‌های بحرینی ها در روز جهانی کارگر
شنبه 13 ارديبهشت 1393 - 12:14

مخالفان بحرینی، در تظاهرات روز جهانی کارگر، تشکیل دولت انتقالی،تدوین قانون اساسی و انتقال کشور از نظام قبیله ای سرکوبگر به نظامی دموکراتیک را خواستار شدند.

"هادی الموسوی" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما به عنوان مخالفان رژیم حاکم، برای آبروی بحرین اهمیت قائلیم. نباید اجازه بدهیم آبروی بحرین، نقل محافل خبری و راهروهای سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی باشد. هرگاه مساله بحرین از این محافل حذف شود، به معنی پایان یافتن نقض حقوق مردم در بحرین است.

وی تاکید کرد: مشکل بحرین آن است که رژیم حاکم بر این کشور، خواهان جلوگیری از هرگونه تغییر در شرایط کنونی حاکم بر کشور است؛ زیرا از این می ترسد که هرگونه تغییر به تک روی های این رژیم پایان دهد.

الموسوی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی، مردم نمی توانند آینده خود را نه از نظر سیاسی، نه از نظر اقتصادی و نه از نظر امنیتی و انسانی تعیین کنند.

وی به مساله مشارکت مخالفان رژیم آل خلیفه در گفت وگوی ملی اشاره کرد و گفت: مخالفان، خواهان شکل گیری حکومت دموکراتیک واقعی هستند که در آن، مردم، منشأ حاکمیت باشند، در این زمینه دیدگاه خود را نیز ارائه دادند. وقتی برنامه گفت وگو نیز برگزار شد مخالفان به مشارکت در آن همت گماشتند، اما پس از آن مشخص شد که تمام این برنامه، حبابی توخالی بیش نبوده است.

رئیس واحد آزادی ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق ملی بحرین در ادامه گفت: مخالفان در آن گفتگوها دیدگاه ها و گزینه های خود را ارائه دادند و تشکیل کابینه انتقالی ملی و تدوین قانون اساسی جدید را خواستار شدند، اما دولت این پیشنهادها را رد کرد.

2-22:46
 

پربیننده ترین خبرها