دلیل انفجار هتل و آثار تاریخی شهر حلب

پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1393 - 22:43

خبرنگار شبکه العالم، انفجار هتل تاریخی کارلتون در حلب را عملیاتی هدفمند برای تخریب آثار تاریخی این کشور دانست.

"حسام زیدان" شامگاه پنج شنبه گزارش داد: گروههای مسلح در ادامه اقدامات خرابکارانه علیه میراث تاریخی کشور سوریه، هتل تاریخی کارلتون در شهر حلب را با حفر تونل در زیر آن کار گذاشتن مواد منفجره هدف قرار دادند؛ که در نتیجه هتل مذکور به همراه چندین بنای تاریخی دیگر، تخریب شدند.

زیدان افزود: ناظران بر این باورند که این اقدام تروریستی در چارچوب برنامه ای عمدی به هدف تخریب آثار تاریخی شهر حلب انجام می گیرد.

خبرنگار العالم همچنین خاطرنشان کرد: پس از این انفجار، درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و گروههای مسلحی درگرفت که درصدد بودند با سوء استفاده از وضعیت موجود به مناطق مسکونی حلب، نفوذ کنند. به همین دلیل، ارتش سوریه، پس از این انفجار، منطقه را به محاصره درآورد.

وی افزود: گروههای مسلح، مناطق مسکونی به ویژه خیابان "نیل" را با شلیک خمپاره و کپسولهای گاز مملو از مواد منفجره هدف قرار دادند، که در نتیجه چند نفر زخمی شدند.

حسام زیدان گفت: ناظران بر این باورند که انفجار مذکور در چارچوب رفتارهای جنون آمیز گروههای مسلح به ویژه پس از آزادی گروگان های نظامی و غیرنظامی در شهر قدیمی حلب و همچنین توافق نامه شهر قدیمی حمص انجام می گیرد؛ تا بدین وسیله از فشارهای عملیات ارتش سوریه در حومه شمالی حلب و پیامدهای پیشروی های نظامی در آن منطقه بکاهند.

وی افزود: علاوه بر این، به دنبال بستن کلیه مسیرهای منتهی به شهر قدیمی حلب به ویژه از حومه شمالی و شرقی آن در "مسلمیه" و منطقه "بریج"، این شهر به طور کامل به محاصره نیروهای ارتش درآمده است.

خبرنگار العالم، با اشاره به اینکه عملیات ارتش پس از این انفجار همچنان ادامه دارد، تأکید کرد که این عملیات در چند محور از جمله، منطقه بریج، شهرک صنعتی و زندان مرکزی ادامه دارد و با هدف قرار دادن چندین خودروی تروریست ها را که حامل سلاح بودند، در مناطق "کفرحمرا"، "عندان" و حریتان آنها را منهدم کرد. 

پربیننده ترین خبرها